Női bugyi a rendszámtáblán
Ebben én nem látok veszedelmet: ha az útviszonyok és a forgalom megengedi, miért ne mehetnénk néha a biztonságos határon belül gyorsabban. Mielőtt az önjelölt erkölcscsőszök nekem esnek, nem az óvodák és játszóterek környékére gondolok, nem az ész nélküli jaszkarizásra mondok áment.
Azonban nem igazán tudok megbékélni azzal a csoporttal, amelyet tudatos gyorshajtóknak nevezhetünk. Ők alapból arra készülnek, hogy a szabályokat megszegjék, és ez kívülről is látszik. Az igazi sportmotorosokkal szemben ők nem a másodpercek, hanem a traffipaxok ellen harcolnak – eszközük a láthatatlan rendszám.
Az egyik legelterjedtebb a sosem mosott felület, de ez annyira ártatlan kis trükk, mint egy köpőcsöves támadás az általános iskola harmadik osztályában – egyikünk sem pucolja ugyanolyan erővel a rendszámtáblát, mint a sisak plexijét. Az igazi kemény csávók a sárhányó aljára, a kerék elé csavarják föl a fémlapot, hogy a kamerának esélye se legyen a leolvasására. Gyakori a rendszám visszájára fordítása, amely egy közúti ellenőrzés során még kibeszélhető: „a haverok megfordították, jajj, velem csesztek ki, nem én magukkal, már rakom is vissza drága, kedves biztosurak!”
Az ejnyebejnye mértéke csak a rendőrökön múlik, hisz ez is tilos. A KRESZ 5. § (1) bekezdésének a) és b) pontja alapján a közlekedésben csak olyan járművel szabad részt venni, amelynek jogszabályban meghatározott érvényes hatósági engedélye és jelzése van. A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KÖHÉM-rendelet 27. § (1) bekezdése alapján a járműre – az e célra kialakított helyre – a jogszabályban előírt hatósági jelzést feltüntető táblát kell felszerelni.
A járművek rendszámmal történő ellátásáról és a közúti közlekedési igazgatási feladatokról szóló 35/2000. (XI. 30.) BM-rendelet 47. paragrafusa az alábbiakat mondja ki: a motorkerékpár hátuljára B típusú rendszámtáblát kell felszerelni. Nem elég a járművet az előírásoknak megfelelő módon rendszámmal ellátni, hanem a KRESZ 5. § (5) bekezdésének is eleget kell tenni: a hatósági jelzést a járművön jól olvasható állapotban kell tartani, azt megváltoztatni, meghajlítani vagy letakarni tilos. Bugyi a rendszámtáblán, marék iszap, lelógó övtáska vagy nagyemmó matrica – mind felejtős.
Ezt a passzust többen ajtózsanér közbeiktatásával próbálják meg kikerülni. A rendszám látható marad, olvasható és takarva sincs; igaz, nagyobb gázra azonnal felfekszik a szélre és nem lefotózható. Ugyan a KRESZ és a 6/1990-es KÖHÉM-rendelet nem mondja ki a fix rögzítés szükségességét, de az előírt jó olvashatóság ezt is felülírja. Megúszni ugyan meg lehet, de törvénysértő.
Ha a rendszámot nem az előírások szerint helyezték el, vagy a járművön nem az előírt számú hatósági jelzés van elhelyezve, fennáll a veszélye, hogy ezt a szabálysértésekről szóló 218/1999. (XI. 28.) kormányrendelet 54. paragrafusa alapján a közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértésének minősítik.
A motorkerékpár egy rendszámtáblájának eltávolítása már ok a bűncselekmény megállapítására. Ha rendőri intézkedésre kerül sor, külön vizsgálják, hogy a rendszámtáblát eltávolították, meghamisították, esetleg egy vagy több karakterét leragasztották, olvashatatlanná tették, vagy más karakterré változtatták. Ilyen esetben a rendelet 84. § (1) bekezdése alapján a rendszámtáblát és a forgalmi engedélyt a helyszínen elveszik és a Büntető Törvénykönyvről szóló 1978. évi IV. törvény 277. paragrafusába ütköző, egyedi azonosító jel meghamisításának gyanúja miatt büntetőeljárást indítanak.
A 6/1990 KÖHÉM-rendelet 28. § (1) bekezdése szerint a hatósági jelzést, illetve annak tartószerkezetét a motorkerékpárra hátul, a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjában vagy attól balra kell felszerelni. Legalsó engedélyezett pozíciója az úttest szintjétől legalább harminc, legfelső legfeljebb százötven centi magasságban lehet olyan helyen, ahol könnyen leolvasható.
A megfelelő megvilágítás hiánya is duzzogásra adhat okot a hatóság részéről: a 49. § (1) alapján a hátsó rendszámtáblát megvilágító lámpával kell felszerelni. A hatósági jelzést színtelen fénnyel, teljes felületen, egyenletesen és olyan fényerővel kell megvilágítani, hogy az álló jármű rendszámát sötétben, tiszta időben legalább húsz méter távolságból el lehessen olvasni. A lámpa hátrafelé közvetlenül fényt nem bocsáthat ki.
Ennyit a törvényről, hiszen a tudatos gyorshajtókat ez nem érdekli. Népszerű válaszuk, hogy úgysem állnak meg, hisz motorjuk gyorsabb a magyar rendőrautóknál, a rendszám meg a kis trükkök miatt úgysem leolvasható. A motorosok ellen időről időre beélesített razziákon túl valóban nem gyakori, hogy üldözni kezdjenek egy közel háromszázas végsebességre képes sportmotort – értelme sem volna. Szerintem, ha nem merül fel súlyos bűncselekmény gyanúja, mondjuk nem egy gixxeren menekül a móri gyilkos, akkor nem mozdul rá a járőr. Kiköphet egy sűrűt, kívánhatja másnak a pár vesét, de a hatósági Astra nem alkalmas arra, hogy Cobra 11-et mímeljenek az M2-esen.
Persze a motorok kilencvenkilenc százalékának van műszakija és a rendszáma is rendben, esetleg csak egy picit koszos. Ezt még a rendőrök is lenyelik, maximum hátraküldik a vezetőt letakarítani. A rendszámhiány ügyében a legnagyobb vétket maga az állam követi el. Évek óta képtelenek arra, hogy a segédmotoros kerékpárokra és az illegalitás határán egyensúlyozó ötvenesekre valamiféle hatósági jelzést akasszanak.
A ganajgombócként görgetett tehetetlenségükön kívül semmiféle okuk nincs, hogy a jelöletlen robogók fölött szemet hunyjanak – a baleseti statisztikákban sokkal nagyobb nyomot hagynak, mint az a néhány száz sebességfüggő, rendszámtakargatós nagykamasz. Már tíz éve is késő lett volna, de a halogatás ide vezetett: ellenőrizhetetlen, kaotikus állapotok és vihogó tolvajok – ez a probléma, nem az a néhány, női bugyival álcázó idióta.
fotó: Gilicze Bálint

Kommentek
2010.06.23 12:30:42AzHofi
oregzold: en direkt ilyen szemet geci vagyok. Menet kozben sohasem akarok kiszallni, amikor ranyitom egy ilyen pocskoszorure az ajtot.
2010.06.23 12:30:45MTFUN
AzHofi@
Megállt a falubusz az internet kávézó előtt vazze?A traktorod meg ott pöfög a szántón, szerintem kapaszkodj vissza!
2010.06.23 12:42:03Lexus600
AzHofit ne bántsátok...valószínűleg pénzt kap a provokációért...még több hsz még több klikk :)
2010.06.23 12:45:16Lexus600
ZLC tudod én mindig azt mondom aki ennyire zsigerből utálja amásikat azokkal le kell ülni beszélgetni. Ha egy óra múlva is ez a véleménye rólam, rólunk, akkor nagy a baj. Azért ha belegondolunk lassan nincs ember az országban akinek ne lenne ismerőse, barátja, rokona, családtagja vagy valaki akinek motorja van. Ennyire utálja őket ? Sajnálni való ez az ország :(
2010.06.23 12:50:42bikila
AzHofi
Sokat képzelődsz...
2010.06.23 12:59:11Feszke
Elmegy a sok "én szablyosan vezetek"autós a p..ba.750-es motorral,kétszeméllyel közlekedve 90-100 km/h között sorban előznek az autók szimpla vidéki főutakon.Pedig én is tudnék gyorsabban,de nem akarok.
Kiver a víz a versenyezni akaró autós balf..októl is,mert ő megmutatja hogy mennyire megy a tuning szarja.A lóerő-súly arányról biztos nem hallott.
Motorosok közt is van barom bőven,de "kinyírni" eddíg csak kalapos suzukis és tuning balf.. akart.
Tisztelet azoknak az atósoknak,akik a lehúzódnak
és nem ráhúznak.Hál istennek egyre több a normális
autóvezető!
2010.06.23 13:01:09LevLev
Tudálékos paraszt!
Biztos ezreket meggyőzött "csodás" irományával.
2010.06.23 13:05:22Beast80
Dugóban én is elengedem a motorosokat. Vagy legalábbis megpróbálom. Csak kéne egy egységes rend, hogy az álló kocsisort hol is szeretnék előzni. A legjobb amikor a sáv bal szélére húzódok, és ott is akar egy motoros előzni, de a másik oldalon is van már egy jelentkező. Ha középen maradok senki nem megy sehova, ha valamerre húzódok, akkor csak az egyik néz bunkónak.
Amúgy nagy örömömre egyre több motoros meg is köszöni, amikor félrehúzódok. Még van remény ebben a közlekedési morálban.
2010.06.23 13:10:11gazduram
Majdnem meghasonlok ,mert hát akinek egyazon jogsijába van belepöcsételve az abc eleje az most motoros vagy autós?Na de félre a tréfát én már 1974-ben a Bajai homokon Pszh-t vezettem 20km/órával száguldoztunk, remek szórakozás volt ,szidtam az összes rendszert mert nem lehetett gyorsabban menni, no a mostaniak közül tudna -e valaki órákon át ilyen tempóval egyenletesen közlekedni?Sőt traktorral felhajtottam a Kossuth térre és azt is túléltem!
2010.06.23 13:10:45Szabi01
Most világosodtam meg!
Követem a logikát:
Egyszer egy motoros elütött egy gyereket, ezért minden motoros gyilkos!
Egyszer egy autós is elütött egy gyereket, ezért ugye minden autós gyilkos!
Egyszer egy repülős ledobott egy atombombát (Sőt kettőről is tudok!!!) vagyis a repülősök a legnagyobb geci tömeggyilkosok!
Mától rájuk fogom nyitni az ajtót!!! :-D
Ennyi hülyét mint itt van!
A sok hülyeség irkálása helyett inkább mindenki húzzon el motorozni, mert végre nem esik az eső!
2010.06.23 13:10:54Lexus600
Május 7-én vettem meg álmaim motorját Street Triple. A bejáratás úgy nézett ki, hogy 460 km-ig 5000 980 km-ig 6000-es fordulat és így tovább. Mivel nem két forint volt és sokat szeretném használni be is tartottam. Az új M0-son járok be dolgozni. Ugye ott 110 km/h a megengedett. Az 5000-es fordulaton hatodikban pont 95 Km/h-val haladtam. Volt egy pár autós aki mellém jött és elismerően bólintott, hogy szép a gép huzzam neki mutatták a kezükkel, de nem lehetett...Ez volt a kellemes élmény...A rosszakat sorolhatnám. A lényeg, hogy abból adódott, hogy kivétel nélkül mindenki meg akart előzni! És nem 130 km/h val hanem 97-98-val, ami azt jelenti, hogy mellettem jöttek perceket a sor feltorlódott mögöttük a többi kocsis villogott és miután megunták jobbról előztek ahol én voltam...A teherautók éppen csak elmentek és már húzták is rám a kormányt. Kérdezem, melyik a veszélyesebb?
2010.06.23 13:14:17munkamacskák gazdija
Már a cim is hülye.
Egy bugyi csak női lehet. Persze előfordulhat egy szük réteg, ahová a cikkiró is tartozhat, akiknek a bugyiról egy szakállas nagydarab koma jut eszébe, de nem jellemző.
2010.06.23 13:15:24sz.s.
Én Olaszországban élek és közlekedek... itt a rendszámtartónak engedélyezettnek kell lenni, a dőlésszögét ellenőrzik rendszeresen, a rendszám eltakarásánál meg egyenesen a "bűncselekményre való felkészülést" verik rá az egyénre, ami 5 évig terjedő szabadságvesztéssel bümtethető... tehát nem takarja le a barom!
2010.06.23 13:18:16MicRoby
Ha elferek, elmegyek, ha nem akkor nem, majd addodik helyzet. Nekem avval segit az autos ha latom, hogy mit akar csinalni (index). Nem varom el hogy barmit is mashogy csinaljon. Ha latom huzodik, megkoszonom, de van hogy nincs ido, mert elore kell pislogni. En nem szeretek labbal koszongetni, marad a kuplungos kez -huvelykujj felfele (en jobbrol elozok..lentebb hogy miert). Lampanal siman elore megyek soha senki nem szol be, gyorsulni se nagyon akartak meg. Jah bocs ez itt Anglia.
2010.06.23 13:21:12Beast80
Lexus600: Sajnos ez a szabályozás átgondolatlanságából ered. Tudna az a szerencsétlen kamion, teherautó többet menni, és biztonságosan előzni, de azért úgy megcibálják, hogy nem mer.
2010.06.23 13:26:10T-akonypunpa
szg307: Pécs környékén egy letakart rendszámú motoros féreg kb 200-zal frontálisan ütközött egy másik motorossal. A másik motoros meghalt, a féreg csak megnyomorodott és volt pofája fellebezni a bíróságon, miközben kioltotta egy ártatlan ember életét. Ha szándékos emberölésért ültették volna le, akkor soha többet nem ölhetne meg senkit. Így megfog. Még bénán is.
2010.06.23 13:34:21Beast80
Szg307: "Azt a tényt gondolom nem vitatod, hogy az utcai motorok nagy része simán veri gyorsulásban az utcai autók nagy részét."
Ezt nem vitatom.
De abban is egyetértünk, hogy a speed motorok mind versenytechnika, csak valaki engedte közúti forgalomba helyezni?
2010.06.23 13:37:11Lexus600
ez mikor volt? T-akony! nem hallottam róla vagy a kamerás srácról írsz a Mecsekben?
2010.06.23 13:39:55T-akonypunpa
Lexus600: Lehet, hogy nem Pécs, hanem Mecsek:P 2-3 éve volt; igen, kamerázta a faxságát. És pontosabban nem letakart, hanem behúzható rendszáma volt. Áttért a szemközti sávba és ott gyilkolt.
2010.06.23 13:42:23Lexus600
aha így pontosabb, amit írsz, mert nem volt letakarva és nem 200 km/h-val ment. Ettől függetlenül sajnálatos eset volt, mint alsóörsön a szabályosan közlekedő három motorost egyszerre elütő szabálytalanul előző autós esete...Még sem ítéljük el az autósokat igaz?
2010.06.23 13:47:54T-akonypunpa
Lexus600: Be volt húzva a rendszáma. Szerintem az durvább a letakarásnál is, mert sunyi alattomos módszer. A sebességre nem emléxem, de pontosíthatsz, ha tudod. Azt könnyű mondani, h "nem annyival ment". Akárhogyis, ott megölt egy embert. Az autós száguldozókat is elítélem. Aki gyorshajtás/pia/kábszer miatt okoz halált, az nem való az emberek közé.
2010.06.23 13:56:33Lexus600
igazad van T csak szerintem nincs ok-okozati összefüggés a letakart rendszám és a baleset között...
2010.06.23 13:58:54ÁDÁM90
Én is robogózok elég régóta, és autót is vezetek. Nem megyek gyorsabban (kivéve az idiota helyeken kint maradt táblákat), mint ami ki van téve. Mert tudom, hogy városban mind1 is lenne, amugy meg többet ér a mellettem, mögöttem ülők élete, mások élete és az én életem, hogy siessek. Nekem is suzukis férfi(nagyon öreg bácsi) volt akit a sors nekem itélt, de szerencsére nem lett semmi, mert figyelek. Ezek a nagymotorok nem arra készülnek, hogy 50es tempot menjenek velük, aki ült már ilyenen az nagyon jol tudja, hogy meg se kottyan neki egy 200as tempó, sokszor a motoros sem veszi észre, hogy mennyivel is lépte túl a sebességet. Szerintem a motoros húzza a rövidebbet a legtöbb esetben, sajnos nem lehet mit tenni ellenük. Az autósoknak is partnernek kell valamennyire lenni, mert ők soha nem lesznek(tisztelet a kivételnek, mert mindig van!!).
2010.06.23 13:59:26Kazimír
Ööö.. tudom, hogy nem erről szól a poszt, csak kikívánkozik belőlem, ha már gyorshajtás:
A városunktól nem messze van egy hosszú egyenes út, majd egy falu, egy nagy ívű kanyar, utána ismét hosszú egyenes. A helyi "kinekvannagyobb" társulatok rendszerint ezen a szakaszon száguldoznak fel s alá (éjjel pedig a településen belül).
Pár éve a nagy ívű kanyarban éppen fordult egy traktor balra nagy ívben az ott kezdődő földútra. Olyan 160-al csapódott bele oldalról az egyik tizenéves csipás, és azonnal szörnyethalt..
Ha személyautóval találkozott volna, másokat is magával ránt.
Ilyenkor mindig magam elé képzelem a gyászoló szülőket, akik nem értik hogyan történhetett, és csak a fejüket csóválják: "Szegény..., pedig olyan jó gyerek volt..
Kinek a felelőssége? A srácé, aki kifejlett agy nélkül meg akarta mutatni a többieknek, vagy a szülőké, akik mindent meg akartak adni neki, de szintén nem gondolkodtak felelősségteljesen?
2010.06.23 14:02:42Lexus600
Szülöként mondom, hogy van felelőssünk, mert ismernünk kell a gyerekünket mielőtt kést adunk a kezébe. Ha nem ismerem akkor nem adom oda. Ezzel csak az a baj, hogy megvágja magát mással...Nem a fegyver öl hanem az ember!
2010.06.23 14:08:55Beast80
phaszfej: Ezek szerint te fasszopó csicska vagy? Gratulálok hozzá.
2010.06.23 14:13:38ohrana
nem az a baj, hogy motoros.
Az a baj, hogy a párhuzamosan haladó autók között a megengedettnél jóval nagyobb sebességgel, ám a szükségesnél kevesebb ésszel szlalomozott, és ezzel megölt egy gyereket.
(Mondjuk a másik érdekes, mikor robogó, rendszám nélkül, és a hungárián 70-el nem érem utol...)
o
2010.06.23 14:14:55T-akonypunpa
Lexus600 szerinted mi volt a letakart rendszámtábla célja? Aki ilyet csinál, az balesetkor szerinted a helyszínen maradna, ha fizikailag képes lenne elmenni? Szerinted símaszkban beengednek egy bankba? Nem lehet, hogy ennyire naiv vagy. Igenis van ok-okozati viszony: nem félt a lebukástól, ezért gyorsabban hajtott... és ölt. A símaszk is erre van: bűncselekmény elkövetését megúszni büntetés nélkül. Pont ugyenez a célja a letakart rendszámnak is.
2010.06.23 14:24:26Lexus600
nem értek veled egyet, de nem baj...a letekart rdszám és a sebesség átlépés között még lehet is összefüggés, de a rendszám és a baleset közt...szerintem nem
2010.06.23 14:31:59T-akonypunpa
Lexus600: És nagyobb sebesség esetén nem nő meg az esély a balesetre?
Letekert rendszám -> mégnagyobb sebesség -> mégnagyobb esély a halálos balesetre. Igen, ez egy nagyon bonyolult következtetés. Nekem is úgy súgtak.
Szerinted ha símaszk nélkül megy be a bankba valaki, akkor hány százalék az esélye a rablásnak? És ha símaszkkal teszi ugyezt, akkor hány? Elárulom: kb 100ezerszer nagyobb az esélye az utóbbinak.
2010.06.23 14:56:54frikazojd
én egyszer hozzábasztam egy féltéglát (amikor épp lassan ment) még neki állt feljebb! aztan kijött a többi lakó is, a srác többé nem száguldozott arra.
2010.06.23 15:00:49shirayan
Sziasztok!
szerintem tok mindegy hogy mit talalnak ki, ugy sem fog valtozni a magyar kozlekedesi moral sehova. Mi azok vagyunk, akik tesznek arra hogy mit lehet es mit nem. Angliaban elek mar jo ideje, es ha hazalatogatok surun halalfelelmem van a kozuton. Legyen az motoros vagy autos. Lehet sietni sokfele keppen, csak eppen idoben kell elindulni. Szivem szerint nem buntetnek esnkit csak amikor a trafi bemeri a gyorshajtot, celzott lovest adnek le ra. Egy ido utan az emberek agyaig eljutna az uzenet. Ha valaki szaguldozni szeretne, fizessen be a Hungaroringre. Matra kornyeken elltem otthon, eleg sok az idiota magamutogato, magat egy Talmanak kepzelo, vagy Suminak gondolo seggfej.
Vegyetek komolyan, nem a mienk az ut hanem mindenkie, es mindenkit hazavarnak! Halt mar meg baratom mas hulyesege miatt.
2010.06.23 15:11:36Lexus600
frikazojd: és még mondják, hogy nincs c.bűnözés! Ilyet csak ők csinálnak
2010.06.23 15:18:48soproni1
A gyorsmotorosban is az a jó, mint a drog dealer-ben: Kevés ilyen nyugdíjast lehet látni. Bár mindig kinő egy új generáció, de hálisten hullannak is rendesen.
2010.06.23 15:22:09frikazojd
Lexus600: nem, ilyet azok csinálnak, akik este 11 tájban 4-5-ször is kimennek, integetnek, kalimpálnak a motorosnak, hogy álljon meg, mert meg szeretné kérni, hogy hagyja ezt abba. A motoros erre még be is int..
Szóval, HA a motoros lehet köcsög AKKOR én is.
2010.06.23 15:25:18Lexus600
azt hitte üdvözlöd!!! integetni, kalimpálni és is csak vissza integetnék Neked! Persze beszélni vele sokkal nehezebb lett volna!
2010.06.23 15:25:19Beast80
Soproni1: ez értelmes hozzászólás volt. Az isten állatkertjével sem az a baj, hogy nem elég nagy, hanem, hogy alacsony a kerítés.
Azért emberek haláláról, akár tehet róla, akár nem, egy kicsit több érzéssel kéne beszélni.
Én sem szeretem azt a réteget, aki csakazértis kihozom belőle a 200 lóerőt, akár engedi a forgalom, akár nem, hozzáállással közlekedik, de a halálát nem kívánom senkinek. A nyomorékká vállást meg pláne nem. Az még ráadásúl nekünk is sokba kerül.
2010.06.23 15:33:54frikazojd
Lexus600: így van, ha nem áll meg, nem tudok beszélni vele. Tehát határozottabban kértem, hogy álljon meg. Meg is állt. Akkor én próbáltam beszélgetni, de úgy látszik a folytonos gyorshajtástól megsüketült illetve meghülyült, mert összefüggéstelenül ordítozott. Emlegetett rendőröket is. A kisereglő többi lakóval együtt mi emlegettünk neki pofont, sallert, maflást, tockost (még válogathatott is volna!), valamint kilátásba helyeztük járművének ad-hoc faceliftjét. Miután így észérvekkel meggyőztük, szóbeli szerződést kötöttünk arra vonatkozólag, hogy ha legközelebb meglátjuk a környéken száguldozni, a fentieket hatványozottan lesz kénytelen elszenvedni. Látható, hogy mindkét fél számára előnyös szerződés köttetett.
2010.06.23 15:37:24imco
Gyönyörü hangulatkeltő cikk!
Miért nem inkább arról irsz, hogy nem szabad fegyveresen kéregetni a bankokban!
Ugyanigy fröcskölne mindeki pro és kontra, de legalább a motorosokat békén hagynák.
Cca 30 éve vezetek és 100 alatt szédülök. Autóval és motorral is egyaránt. Pont.
2010.06.23 15:38:36ZLC
frikazojd: Bár szívem szerint egyetértenék veled, ilyet akkor sem lehet csinálni. Ha Ő szabályt szeg, az nem jogosít fel arra, hogy Te is azt tedd. És ha fejbetalálod és elpatkol? Annyit kapsz érte, mint egy rendes emberért. Elég nehéz elképzelni, hogy nem lehetett volna másképp megoldani, a szomszédokat hamarabb kihívni, stb.
Ha lealacsonyodsz erre a szintre, akkor Lexus600-nak van igaza, és tényleg a lehető legalja szintre kerülsz...
Z.
2010.06.23 15:41:38tessekmondani
Beast80, tök fekete az oldalkocsisod?
2010.06.23 15:42:11kiisb
Rossz hírem van gyerekek! Sajnos a motoros balesetben elhunyt személyek túlnyomó többsége multi-traumás eset, ezért általában a szerveik nem használhatók fel átültetésre. Épp ezért én kötelezővé tenném a páncél mellényt, de betiltanám a bukósisakot. Ha már úgy is agyhalott, legalább ne csak komposztnak legyen jó!
2010.06.23 15:42:26Beast80
Frikazojd: lakott területen, ahol a gyerekek az utcára ki tudnak szaladni, én is elbeszélgetnék a gyorshajtókkal.
2010.06.23 15:44:01Beast80
Tessekmondani: Piros, amennyire a szemmérték működött pont olyan mint gyárilag.
2010.06.23 15:47:15tessekmondani
Beast80, akkor biztos nem te vagy. környéken van egy arcnak feketében. nem mindennapi látvány manapság már egy olyan.
2010.06.23 15:47:56frikazojd
ZLC: nem nem, említettem, hogy mikor ezt csináltam, (aránylag) lassan ment. most nem fogom lerajzolni :) teljesen esélytelen lett volna úgy eltalálni, hogy baja legyen. a hátsó kereket találtam el, nem is keletkezett kár, tényleg annyi volt a cél, hogy álljon meg végre.
2010.06.23 15:51:23Beast80
Tessekmondani: Én egyre többet látok. És egyre inkább gondosan karbantartott példányokat. Én 2 évet töltöttem a renbehozatalával, és nagyon megérte.
2010.06.23 15:56:29tessekmondani
ja, és látszik, hogy zirig kicsit pipából írta meg a cikket. zsaruk töketlenek, korruptak, lusták dolgozni, ezért nem tartatják be a szabályokat. ez a rendszámhajtogatás is erről árulkodik. engem mondjuk sokkal jobban zavar, mikor egyesek (jó sokan) basznak irányjelezni.
mai eset:
- helló, jobb hátsó irányjelző nem működik.
- jó az, csak telefonáltam.
úgy féltucat körforgalmon ment így át az ember egy piros tűzoltósági személyautóval, megk. jel. nem ment, láthatóan nem is sietett. ha szarnak bele a hivatalos szervek is a szabályokba, akkor agyatlan barmoktól, hogy várjuk ugyanezt el?
2010.06.23 16:14:19scuynat
gratulálok azoknak, akik a letakart rendszámtáblás motorosokat is védik.
kb annyiba nézem őket (bár így az interneten keresztül ezt mindenki leszarhatja, szóval akár le se írjam), mint azt az ügyvédet (kedves öreg bárándy - direkt kisbetű - bácsi), aki azt az ír faszit védte, aki egy buszmegállóban megölt az autójával két kisgyereket.
2010.06.23 16:16:23Hiissaa
ilyen barmit a múltkor mi is láttunk
(http://picasaweb.google.com/lh/photo/UGfQLjZTNzd71WPLFHkmyTV3Cjb1mdgdc6zouln35T0?feat=directlink)
más motor, de hasonló a bugyi. érdemes megnézni, hogy a maca micsoda protektoros cuccban feszít a kipu fölött. egy kisebb esés is garantált narancsbőrmentesítés, hát még az általuk diktált tempónál.
megússzák a matricát, a trafit? büszkék lehetnek önmagukra
2010.06.23 16:18:30tessekmondani
mégegy: nemrég lenyomtam egy hétvégét rendszám nélkül, mert eltört a tartó. beálltam egyszer egy rendőr elé, mert el is felejtettem, hogy a csomagtartóban pihen a hatósági jelzés, de mikor előttük megálltam eszembe jutott és rámjött a para, hogy most jól megbüntetnek. de mikor zöldre váltott elindultam, és nem állítottak meg, pedig a törött tartó látványosan ott lógott hátul. persze nem bánom, hogy nem kaptam bírságot, de a munkakedvüket akkor is bizonyítja.
2010.06.23 16:24:36anyahajókabinajtóhajtogató
A sörétes vadászpuska a megfelelő megoldás a problémára. A száguldozókat meg kell szórni lehetőleg egy ehhez hasonló tipusu sörétessel:[link]
2010.06.23 16:27:48trey82
a motorosokkal az a gáz hogy nem lehet látni mikor jönnek, hirtelen előkerülnek a semmiből, nagyon agresszivan gyorsan mozognak miközben törékenyek mint a procelán, bármikor bármilyen helyzetben képesek előzni vagy közvetlen melléd beállni... és azt utálom hogy ő tolja neki ezerrel mindenféle gátlás nélkül de ha bármi történik azért én a csúnya autós vagyok a felelős.
2010.06.23 16:29:09MicRoby
Jomagam is arra a megallapitasra jutottam (latva az angliai peldat) hogy a rendorseget kellene gatyaba razni, felruhazni tobb hatalommal, technikaval, jobban megfizetni, lecserelni, mittudom en csak valtoztatni. Ne az legyen hogy ne merjen valakit megallitani mert az politikus/gengszter, bugyis gyorshajto hanem az hatvanyozottabban sulyos buntetest kapjon, pont azert mert politikus,...Bugyis motorosokat, rendszamlevevo autosokat is meg lehetne fogni siman, csak akarni kellene. Sajnos amig a fel fizeteset elrakhatja egy atnyujtott jogsival, addig meggondolja a rendor is hogy szemet huny e a kihagas felett. Nem autos-motoros ellentetet latok en hanem szandekos szabalyserto es normalisan kozlekedo kozottit.
2010.06.23 16:59:44Lapin
A bugyi nedves lett, ezért kellett odatenni...
Viccet félretéve, nekem az autósok 99%-ról pozitív a véleményem. Ha észrevesznek lassítanak, lehúzódnak, előreengednek, stb. A maradék 1% szerintem nem vesz észre.
Persze biztos van néhány aki direkt odahúzza a kormányt, bár én még nem találkoztam ilyennel.
Náluk a tükör letörésének módjai lehetnek:
- jobb könyökkel, de ez nehéz, mert közben húzod a gázt.
- Ököllel, de ez nem biztos, hogy eléri a kívánt hatást viszont látványos
- jobb lábbal, itt balettesek előnyben, mert előre felé kell rúgni, ha hátrarúgsz csak behajlik.
De a legjobb megoldás, ha megállsz mellette és megkérdezed, hogy miért fájsz neki.
-
2010.06.23 17:13:02cso zsi
Tízegynéhány éve elég jó kapcsolatom volt motorosrendőrökkel, motorokkal. Csak megemlítem, civilben pont olyan emberek, mint a többiek. Anno ez nem volt feltűnő, ma már a rendőrpalota előtt is felgörbített rendszámú speedek sorakoznak.
Pár éve nyaraltam a Tisza mellett, ahonnan a házigazda elvitt birkát venni (esti pörköltözéshez) egy közeli (40-50 km) tanyára. Az utolsó kilométereken már nem volt aszfalt az úton. A "tanya" egy igen jól menő gazdaság volt, birkák, tehenek, lovak, és aprójószágok. Pihent a pajtában 3-4 speedmoci, meg két laposautó, nem Ferka meg Lambo, de valami jobbféle.
2010.06.23 17:26:10Beast80
Minden próbléma megoldódna, ha valaki rájönne, hogyan lehet elektromágneses teret írányítani:) Csak megcéloznák kedves gyorshajtó kollégát( Autó, motor traktor, ökrösszekér, mindegy) és egy gombnyomásra elhallgat a technika. Aztán lehet panaszkodni, hogy tönkrement a gép, amikor 5 év múlva még haza is tolhatná a rendörségi telepről csini narancssárga kezes-lábasban:)
2010.06.23 18:32:46Pizza zabáló
Börtönt érte!
Svájci szigor!
2010.06.23 19:06:00közlekedő edény
Izzadt büdös férfi boxert kéne kitenniük, ez a női bugyi dolog elég lapos.
2010.06.23 19:41:06kran72
Az utcánkban volt egy testvérpár,apjuk menő,menő? vállalkozó.Vett nekik két sport motort,amikkel az utcában gyorsulgattak,iszonyú zajjal.Több utcabeli szólt az apjuknak,hogy ebből baj lesz.Mi közük hozzá-jött a válasz,a gyerekek tudnak motorozni.egy évre rá a testvérpár normálisabbik,fiatalabb tagja frontálisan ütközött egy kamionnal.Gyorsan ment és kisodródott.A mentősök elmondása szerint csak a menő bőrruha tartotta egybe a holtestet,ahogy lehúzták a cipzárt a test szó szerint KIFOLYT belőle.Semmit sem lehetett belőle felhasználni donornak.Tehát kedves motorosok,húzzátok csak neki,hajrá!!!
2010.06.23 19:58:36cso zsi
Ugyanilyen esetet bukósisakról tudtam, a srác állítólag még beszélt, amikor levették róla.
Nem kellett volna, de akkor ő lett volna a Darth Vader.
2010.06.23 20:02:14Lexus600
és hány autóból szedtek már ki a komplett családot, mint valami szardíniát...ugye-ugye! Borzasztó, hogy ilyen történetekkel kell önigazolni magatokat! Szánalmas bagázs!
2010.06.23 20:02:47Lexus600
és hány autóból szedtek már ki a komplett családot, mint valami szardíniát...ugye-ugye! Borzasztó, hogy ilyen történetekkel kell önigazolni magatokat! Szánalmas bagázs!
2010.06.23 21:07:59cso zsi
Nem önigazolás, egy helyszíni segítségnyújtás semmilyen esetben sem móka.
Az élet durvább dolgokat produkál, mint a filmek.
2010.06.23 21:50:02sufnyi
Az autósok normálisak, nincs velük gond. A motrosok is a maguk módján mert abban a dimenzióban ahol ők haladnak az normális. direkt írtam dimenziót mivel az R1 és a BMW-m még csak egy napon sem emlegethető. De szeretek mind a kettővel közlekedni persze nem egyszerre. De a bömbiben tudom hogyha gebasz van másfél tonna vas meg x légzsák véd, mocin meg csak a Jóisten. Ruha meg protektorok vannak de csak bizsonyos pontig jók és ahogy szalacsi mondta Atomtámadás?? az ellen nem véd.....
2010.06.23 21:52:00Gyurma73
ma olyat láttam hogy a rendszámon simán le volt ragasztva a rendszám szigetelőszalaggal.Valószínű készült valamire.
2010.06.23 21:52:24min
Én is támogatnám a robogók hatósági jelzéssel való ellátását de akkor lehessen is használni azt a gyártó által is engedélyezett 2 személlyel! Ahogy azt minden más normálisan gondolkodó országban is megtehető.
2010.06.23 21:52:58Gyurma73
vagyis a számok voltak leragasztva:-))
2010.06.23 21:55:03min
Egyébként meg a jó kurva anyját annak a sportmotoros rétegnek( Nagy %!) akik nem bírják kivárni, hogy az ember befejezze az előzést (autópályán vagy sima főúton dettó)hanem csak azért is nekiállnak előzni az épp előzést végző autót. Kenődjön fel az ilyen barom az fémkorlátra.
2010.06.23 22:33:06tlacka
Aki a másik sávban jön a motorjával és középen és mondjuk túrázik az jó arc.
Aki lakott területen belül a megszűnő sávból elémvág 150-el és majdnem meghal(Ha igen, akkor a mocskos autósok nem figyelnek)az egy fasz.
Egyébként szándékosan senki nem okoz balesetet szerintem, de nem kéne mindenkinek motoron ülni.
Ja és az autós-motoros baleseti statisztikákról annyit, hogy mi autósok többen és többet vagyunk az utakon.
2010.06.23 22:34:14tlacka
Elnézést, benne hagytam egy nem odaillő szót!
2010.06.23 22:48:39motorosvokbazzeg
Valaki írta jóval feljebb, hogy 750es motorja van és letolják az autósok 90-100-al. teljesen így van. ha csapatban motorozunk elhagyo tutakon és nincs senki, 80-90-100 a tempónk. nézelődünk élvezzük a dolgot. nagyobb forgalmú úton azonban muszáj mindenkinél gyorsabbnak lenni és 100-110-es tempóval menni, mert akkor az esetleges előzéseket te irányítod, ami jóval kevesebb veszélyt hordoz magában, mint ha téged előznek "keskeny, elférek én, hiába jön szembe a platós IFA". Városban (én Tolna megyében lakom) nagyonnagyon sok jó fej autós van, féélrehúzódik, elenged, rendezettne áll be a piroshoz, nem látod rajta hogy útálna. egy kettő persze van aki csakazért is megmutatja, de hát hol nincs?:) Kint viszont mindenki rád vadászik, gyorsabbnak kell lenned.
2010.06.23 22:59:06cso zsi
"Ja és az autós-motoros baleseti statisztikákról annyit, hogy mi autósok többen és többet vagyunk az utakon."
~3 millió gépjármű vs. ~150 ezer motor. Ebből Bp-n kb 20 ezer. Márciustól-októberig. Bár van, aki szerint csak 5 hónap motorozható. kb 5000 kilométereket.
Az átlagautós megtesz évi 8-10 ezret, a kocsiban élők 150-200 ezret.
2010.06.23 23:48:50Mr. Gray
Árpád... Ennyire kell az olvasottság? Íme a százegyedik autós vs. motoros tematikájú cikk. A motorfóbok egyből ugranak az ilyesmire.
2010.06.24 00:09:00Kelly és a szexi dög
Be kell tiltani a motorozást, azzal megoldódna minden problémád...
2010.06.24 00:44:08FalóNyúl
Nagyon egyszerű, nem értem hogy nem képes sok ember felfogni: letakart rendszám = törvénysértés MINDEN országban (offtopic:Angliában próbálj bemenni egy futballmeccsre eltakart arccal!), nem gondatlanságból, hanem előre megfontolt szándékkal. Forgalmit elkobozni + 100eFt bírság a minimum. A szabadon garázdálkodó őrült gyilkosokat meg kell fékezni. Persze ezzel együtt, ha egy motoros dörömböl a mennyország kapuján, azt be kell engedni :) És lehetőleg egyedül...
2010.06.24 00:54:49FalóNyúl
Lapin: Magyarázd már meg miért is kellene elengednem a motorost? Ő is eleged engem vagy letöri a tükröt az állatja? Nem vagyunk egyenrangú résztvevők? Legyen inkább hasznos tagja a társadalomnak = szervdonor vagy kenődjön fel az aszfaltra :)
2010.06.24 01:15:35Jamesblond
Amíg a mocik 300-at mennek lesznek is akik ezt kihasználják. Hogy kelne el egy GSXR ha 130-nál ledadogna (1-esben is megy annyit:)) Ez biznisz. Különben bezárhatna a Ferrari meg még vagy 100 gyár ha olyat kellene gyártani ami csak 130-at megy.
Ami jó hizlal, vagy tilos:) Az meg, hogy Magyarországon egy újságíró ilyet leír: "A száguldozó idióták még a rendszámot is letakarják. Az állandó, másokat veszélyeztető gyorshajtók ellen szinte semmit sem tehetünk." Egyszerű kattintásvadász kis szar cucc. (bocsánat)
Ajánlanék még pár kattintásvadász kis szar cikknek való témát:
német vs japán autó
Alfa vs minden más autó
nyitott kipus enduro motoros vs pesti éjszaka
sport motoros vs BKV-s bliccelő
motoros vs motoron soha nem ült autós
fehér furgonos vs vasárnapi Fabiás
tachográf idővel versenyző kamionos vs 40 tonna:)
NKH vs mindenki akinek v.milyen járműve van
82.000 Ft-os havi bér vs 340 Ft-os benzin
Szerintem pirosnál mindenki nyissa ki az ajtót, hogy a 3 mp alatt 100 gyorsuló motorosok ne tudjanak előre araszolni.
Ha látjuk, hogy egy motoros gyorsan megy, bosszankodjunk, szitkozódjunk, teátrális mozdulatokat tegyünk és romoljon el a napunk. Megyek is inkább dolgozni kell a zsé Gixerre...
2010.06.24 06:43:19Agyalap
Aki Suzuki GSX-R 1000-esre vágyik, az nem az a kimondott túrázó típusú motoros. Már a dobozok felszerelése is gondokat okoz, de a városban 30-50-nel való közlekedés sem ezeknek a motoroknak a profilja.
Amúgy meg sokadszorra szomorúan látom, hogy itt nálunk Abszurdisztánban a szabályok betartatását, vagy akár azt a feltételezést, hogy ésszel és belátással is lehetne vezetni - egyesek személyük elleni támadásnak vélik.
2010.06.24 07:29:56Lexus600
Lapin ennyi eszed van...Ha nem tud elmenni akkor beáll a dugóba ő is. Ennyivel hosszab lesz a sor és ennyivel később érsz oda ahová mész...Egységnyi területre több jármű jut, szívhatod a benzingőzt...Tudod ha hallgattál volna...
2010.06.24 07:30:51Lexus600
Bocs Lapin! ez természetesen FALÓNYÚLNAK SZÓLT!(vajon mit fal?)
2010.06.24 07:41:00Lexus600
[link]
nézzétek ezeket a száguldozó gyilkososkat! nem gondol semmire csak menekül a rendőr elől. miért nincs tank amivel kinyírnák az ilyen autósofőrőket? Beül az autóba, hogy gyilkoljon? mindet lecsuknám tárgyalás nélkül!!! Lehet hogy rendszám sem volt rajta elől! nem gondol arra, hogy másokat veszélyezete csak megy a baromja az állatja utána meg ki kell vágni a kocsiból az én adómból a hülyét...
Remélem mindenki érti a lényeget...
2010.06.24 08:04:26cso zsi
@Lexus600: A Falónyúl valószínűleg fakáposztát fal. Ha nem is az alapműveltség, de a kultúra része a Gyalog-galopp (Monty Python and The Holy Grail) ismerete, ahol "trójai fanyúl" az egyik harci eszköz.
2010.06.24 09:16:44steve71y
Én konkrétan szatyrot szoktam húzni rá.
Ami a robogók fel rendszámozását illeti: ideje lenne ha a bőrünk alá is csipet ültetnének és a biciklire is rendszámot hajrá hajrá hajrá!!!!!!
2010.06.24 09:32:55Lexus600
cso zsi az angoloknál lehet, de nem itt...
2010.06.24 09:37:30Beast80
Biciklire rendszám? Rendben, de akkor a biztosítokat kötelezzék, hogy engedjék a kerékpárra is a biztosításkötést. Ma a kerékpár semmilyen biztosításban nem szerepel. A lakásbiztosításban konkrétan kivételként ki van emelve. És lehetőleg ne 2 kiló legyen a két rendszám, mert az a kerékpár tömegének 20%-a. Milyen jó lenne autóra is a 200 kilógramnyi rendszám:)
2010.06.24 10:38:42sauerschönauer
A vadászok a társadalom valamire való tagjai. Az "autósok", "motorosok" egy más kategória, abban ma már mindenki benne van, aki itt lakik.
Amúgy ennek az ország(?)nak annyi. Magyarok már alig laknak benne. Akkor meg miért ne legyen ez a globalizált tarka csőcselék tahó egymással? Mert embernek lenni nem egy nagy kunszt.
Érdekes, hogy pl. egy kutyában, vagy egy szarvasban mennyivel több gerincesség, jellem van ösztönösen, mint az átlagos "honfi"társban akár sokdiplomával felszerelten is.
2010.06.24 10:42:54sauerschönauer
@beast80: ezt olvasd el a bringás biztosításról:
[link]
2010.06.24 21:07:09Spanish Vax
Gyökér minden szpideskedő motoros, remélem feltekeredtek egyszer a saját beletekre. Sok kis pöcshuszár. Lexus faszkalapusszal az élen, meg a "szpidmpotoros" elbaszott gyökérrel.
2010.06.25 09:06:19Lexus600
Spanish! Két kis lányom van egy 3 hónapos és egy 6 éves! köszönöm az emberséges kívánságod!
2010.06.25 12:27:36Kristóf 210
Az a legnagyobb baj, ha rendszámozni fogják a SMKP-at akkor azokra is olyan hihetetlen mértékű felesleges és tipikusan magyar adókat és költségeket fognak kivetni, hogy ellehetetlenítik a kismotor tartást is. Majd lesz átírás, illeték, minden szar, az a baj ebben az országban semmit nem tudnak ésszel csinálni, aminek meg a közlekedéshez, vagy a járművekhez van köze azt végképp nem.
Azt meg nem értem hogy a Cikk, hogy jutott el a rendszámtakaró sportmotorosoktól odáig hogy rendszámozni kell a robogókat. Tényleg ez a legnagyobb baj ebben az országban???
2010.06.25 17:40:44neked ugatok
a probléma csak az, hogy a cikkben említett 20-30 kilóméterrel gyorsabban jövök mondjuk 80-as táblánál az m3 bevezetőn, tehát 110-zel, és az 50es táblánál (ami kb 100 méter hosszan korlátoz) bemérnek, és fizetek ezért 300ezret...
ha csak 80nal megyek, akkor 100ból megúszom..
kinek van erre pénze? közben például a körúton a fák lombjaitól nem lehet látni egy csomó jelzőlámpát, marhára észnél kell lenni hogy ne basszanak el a kereszteződésnél!
2010.06.26 13:38:12Kockanadrág
Tudom nem minden motoros ilyen és tudom félelmetes, amikor elmegy melletted, 80-al, amikor Te 70-elmész az 50-es táblánál. De kérlek titeket, néha próbáljatok meg kiszállni a saját kis világotokból és belegondolni a másik helyzetébe. Pl.: Hogy esőben milyen qrva sz@r, amikor dobod a dzsuvát a motoros képébe, de mennyivel jobb neked, hogy nem ült be autóba, azt esernyőnek használva és nem növeli a dugót a városban. És ne utáld azért mert nem kell dugóban állnia! Ő az autó kényelmét hagyja akkor ott a kiszámítható haladásért.
És még egy, ha már így belejöttem. A speedes, azért nem megy 130-al a pályán, mert az kényelmetlen, ahhoz tényleg kispolskiba ülhetne. De igen az Ő felelősége, hogy odafigyeljen az autósra és fel tudja mérni mikor mehet és mikor nem.
2010.06.26 13:39:07Kockanadrág
És elveszett az eleje a kisregényemnek. :D
2010.06.26 21:58:39morcosboci
Amíg a magyar rendőrségnek az a legfontosabb, hogy az agyonadóztatott magyar autósokat-motorosokat mégegyszer lefejjék addig nekünk is mindent meg kell tennünk, hogy ezt kikerüljük. Múlt héten keresztül-kasul motoroztam Európát és a 3600km alatt csak itthon láttam autópályán trafipaxot, mindkét esetben lejtőn,hosszú egyenesben. Az utcánkban (Érdliget)a cigányok fényes nappal raboltak ki egy idős nénit a rendőrök meg ki sem jöttek. Hát kapják be és kapjanak el ha tudnak. Szégyentelen gazemberek...
2010.06.26 22:02:35morcosboci
cso zsi - ha már kultúra akkor faló lesz az nem fanyúl...
2010.06.29 10:12:04Beast80
Sauerschönauer: Köszönöm a linket. De én nem magamat akarom bebiztosítani, hanem a kerékpáromat, mondjuk lopás esetére, vagy, ha a kamionos nem tudja hol van a 18 méternek vége és a 300 E HUF-os bringán keletkezik 150 E HUF kár.
Az életbiztosítást már akkor megkötöttem, amikor Budapesti lakos lettem:)