2013.12.05. 08:04
11 hozzászólás

Gumiégetést már sokat láttunk, autóval és motorral egyaránt. A megfelelő körökben nagy sikere van ezeknek a mutatványoknak, de megdöbbenést már aligha okoznak. A Cosentino Engineering és a Christini AWD közös projektjéből született videó azonban tényleg nem mindennapi. Ezt ne próbálják ki otthon!

004

A videó főszereplője egy összkerekesre átépített KTM 990 Adventure túraenduró. A kétkerék-meghajtású motorkerékpár nem forradalmi ötlet, hiszen a Suzuki már a nyolcvanas években is kísérletezett hasonlóval. Éppen tíz évvel ezelőtt a Yamaha is tett egy próbát: ők az Öhlins hidraulikus rendszerét alkalmazták, és elsősorban a terepmotorozásban vártak sikereket a megoldástól. A WR 450 F 2-Tracet a 2004-es Párizs-Dakaron próbára is tették, David Frétigné három szakaszgyőzelem után végül az összetett hetedik helyén zárt.

001

Persze azóta is születtek próbálkozások, köztük Ian McElroy Subaru WRX-ről mintázott futurisztikus tanulmánymodellje, majd a kezdetben biciklikkel foglalkozó amerikai Christini AWD is beszállt a buliba. Elsősorban átalakítókészleteket kínáltak, később aztán saját márkás motorokat is piacra dobtak. Megoldásuk teljesen más, mint az Öhlinsé: nem hidraulikus, hanem mechanikus úton hajtják meg az első kereket.

003

A Christini konstrukcióját használta fel a Cosentino Engineering is, amikor megrendelésre egy KTM 990 Adventure túraendurót építettek át összkerékhajtásúra. A végeredmény zseniális, a motor a terepezés mellett huligánkodásra is kiválóan alkalmas. Olyannyira, hogy a gumifüstöléshez láncra is kellett verni.