Teszt: Kawasaki W800

Megölsz, te átkozott szerelem

2012. június 12., kedd 06:10
Nincs harag. Nincs sietség. Nincs stressz. Nincs pénzem, pedig ha valamit megvennék, akkor ez az. Ülök rajta, laza könyökkel fogom a kormányt, olyan természetes és észrevétlen módon hajlok rá a kanyarra, hogy arra sem emlékszem, mikor és hogyan vettem be – emléknek csak a tökély marad és a boldogság, amely azóta is holdkórossá tesz: hiányzik a Kawasaki W800, nagyon.

Régen vágytam ennyire tesztmotorra és régen könyörögtem érte ennyit. Mióta megjelent, a Kawasaki importőr vérét szívtam. Közben új céghez került a forgalmazási jog, de nem jutottam előbbre – mostanáig kellett várni, hogy a nyomasztásom gyümölcse beérjen. Itt van, megjött, élvezhetem. Bár ne kaptam volna meg. Maradt volna a vágyakozás, az el nem érhető szerelem, tudják, mint Don Quijote és Dulcinea del Toboso esetében...

Mert így mi lett? A szerelem beteljesedett, a nász megvolt, de a nő lelépett – férfiként én lettem a futó kaland szenvedő fele, a legörbülő szájú hősszerelmes. A W800 elment, most már másra nevet, én pedig azóta is vágyakozom: motorjaim szomorúan állnak a garázsban, feléjük sem nézek, csak a léghűtéses sorkettesre ácsingózom.

Elmerengek lépten-nyomon. A villamoson a elegáns kipufogóra gondolok, az értekezleten a küllős kerekekre, lábazati festés közben az oldalt függőlegesen kérkedő királytengelyre. A vonaton döcögve észrevétlenül is nyúlok az odaképzelt markolatért, míg térdem a gumibetétes tankot szorítja. Ha valamelyik kolléga vagy barát megkérdi, hogy milyen volt, gusztustalan ömlengésbe kezdek – elnézést, erre most is van esély.

Felültem és otthon éreztem magam. Egyenes volt a felsőtestem, a kormány rendkívül kényelmes szögben hajlott tenyerem alá. A lábtartó pont ott volt, ahova természetes helyzetben a cipőm kerülne – a régies forma magával hozta azokat az arányokat, amelyek a múltban magától értetődőek voltak. Az akkori gépek kialakításánál elsősorban a kényelem és a használhatóság volt a cél – a sportosság és a mondvacsinált marketingcélok csak ezek után következtek.

A 650-eshez képest a 800-as alig változott: új a tankdekor, és második rápillantásra már árulkodó a karburátor hiánya is. Az injektorral a közvetlen gázreakció is tompult kicsit, de nem kell félni: ugyan a 48 lóerő papíron egyeseknek kevésnek tűnhet, de a 60 Nm kellemesen lendületbe hozza a 217 kilós testet.

Az előd fogyasztása nem volt kevés: két különbözőt is vezettem, mindkettő elnyelte a hat és felet. A 800-as az ügyesen hangolt befecskendezőnek köszönhetően kifejezetten takarékos: spórolós csuklóval 4,9-et kért, míg kicsit átöblítve a rendszert 5,3-at. A karburátort mégsem emiatt dobták le – az előd már 2007-ben sem tudta teljesíteni az aktuális környezetvédelmi normákat.

Ami jó, azon nem kell változtatni: a királytengelyes vezérlés maradt a régi, ugyanaz a váltó, csupán a furat-löket aránya nőtt 72x80-ról 77x83-ra. A karakter így nem módosult, ugyanannak a jól eltalált kéthengeresnek érezni, amit már a kisöregben is szerettünk.

Miért pont a Meguro?

Ugyan hajlamosak vagyunk elhinni, hogy a japán motorgyártásnak a Honda volt az alfája és omegája, és hogy a Kawasaki, Suzuki és Yamaha csupán mellékszereplő volt Szoicsiró nagy menetelésében, de a négy nagy márka mellett is léteztek cégek, akik fel tudtak mutatni ezt-azt.

A Bridgestone történetére, akit pont a nagyok lehetetlenítettek el és kényszerítettek csak gumigyártásra, még visszatérünk, de itt az ideje, hogy a W800 kapcsán meséljünk a Meguróról.

A vállalatot Murato Hobudzsi és Suzuki Takadzsi hozta létre 1937-ben – elődjük a Murato Acélipari Vállalat volt, amely már 1924-ben próbálkozott az akkori Harley-Davidsonokhoz hasonlatos kéthengeressel.

Az első motorkerékpár 1895-ben érkezett Japánba, de a tucatszámokat meghaladó gyártással 1931-ig kellett várni. A Harley U-modelljét licenszként készítő Rikuo mellett csak a Meguro tudott tisztességes termelést és értékesítési hálózatot felmutatni: a svájci Motosacoche terveit vették meg és gyártották több kivitelben – a kezdődő sikertörténetet a második világháború tette tönkre, amikor mint mindenki, haditermelésre álltak át; ennek csak töredéke volt motorkerékpár.

Az ötvenes években folytatták: céljuk a nagyköbcentis túragépek gyártása volt, ezért az angol BSA-tól vásárolták meg licencben az A7 és az A10 terveit. Első kéthengeresük a Stamina volt, amely a K-széria alapja lett – korabeli brit sajtóanyagok szerint minőségben sikerült túlszárnyalni az eredeti angol verziót is.

A sikeres ötvenes évek után a Kawasaki Aircraft Company elkezdett kacsintgatni a cégre. Az addig repülőket és hadieszközöket gyártó óriás úgy érezte, ki kell terjesztenie termékeinek listáját – ehhez a 125 és 500 közötti modellpalettával bíró Meguro ideálisnak tűnt.

1967-ben 625 köbcentire nőtt a hengerűrtartalom és jelentősen áttervezték a konstrukciót. A név is változott, ez lett a Kawasaki W1. Sportosabb lett a tartály, vékonyabb a sárhányó – a formás külsővel már az amerikai piacon is sikerült megvetni a lábukat.

A furat és löket aránya 74 mm x 72,6 mm volt, amely jelentősen rövidebb löketet jelentett a BSA A10-hez képest – a japán lényegesen sportosabb volt az angol rokonához képest. Ugyan a sornégyes technika a Honda révén nagyon beindult, a kéthengeres W gyártása 1975-ig tartott – utódja tulajdonképpen a KZ750 Twin volt, tudják az, amelyet a Csikós is dédelgetve imád.

1997-ben a Kawasaki úgy gondolta, hogy lapot húznak 19-re, és a Zephyr sikerén felbuzdulva nekiálltak megtervezni a W650-et. A retróra éhes közeg lelkes volt az 1999-es bemutatókor, ám ennek ellenére csupán Japánban és az Egyesült Államokban lett igazán sikeres. Idehaza alig-alig tudtak eladni a szemtelenül archaikus királytengelyes csodából – csak az igazán kifinomult és türelmes emberek vettek az 50 lóerős gépből. A meztelen motorokból is pörgős és izmos modellekre vágyó magyarok nem becsülték az ékszernek is beillő karburátorost – ennek eredményeként ritkán van eladó példány, az árai azoknak is magasak.

Empirikus magyarázatom nincs rá, de örülök neki, hogy a váltó csak ötfokozatú. Egy ilyen régies gépbe felesleges beletömöcskölni egy hatodikat – nem is illene hozzá, másrészt minek: már 75-től rángásmentesen húz ötödikben is. Vibráció amúgy is alig: a sornégyek gyakran bigott hívői elsősorban a rezgésektől rettegnek; ennek pont annyi van, hogy az ember elhigyje, nem álmodik.

A fékrendszer szemre ugyanaz, de ezen a 300-as tárcsán valahogy jobban tapad a nyereg és adagolhatóbb is, mint az elődön. Talán jobb betétet emeltek le a polcról – a W800-ason nekem nem volt hiányérzetem lassítás közben. A hátsó dobfékre hőbörgőket meg feltehetőleg ki fogjuk tiltani – ahhoz a közlekedési kultúrához, amelyet a Kawasaki kínál, hatása tökéletesen elég.

A kedvesen hurkázott nyereg két személynek hosszú távon is kényelmes. A modernebb formatervű motorok ellenében szélesebb sávban lehet letenni a feneket – ha megvan a múltidéző testhelyzet, órákig örömet ad a motorozás.

Néhány héttel ezelőtt háborogtam, hogy a mai gépekkel nem lehet kilencvennel menni. A csalódottságomra csak a W nyújtott vigaszt: a gyári hangolással tökéletesen érzi magát a megengedett sebességhatáron, de a tempósan 120-130 sem rossz – felette már túl nagy a szél, bár a gép ereje 150-ig nem fogy el.

Vezettünk már korábban is retrómotort, de ez a fajta, utolsó részletig terjedő alaposság nincs meg se a Triumph-nál, se a Moto Guzzinál, se a Harley-nál. A Kawasaki formatervezői arra is ügyeltek, hogy még a kapcsolók, a műszerek, a lámpák konzoljai, sőt, a lábtartógumik is olyanok legyenek, mint a negyvenéves gépeken. Sehol sem lóg ki a műanyag, minden annak látszik, ami – egyedül a tank oldalán található fehér mezőn látszik, hogy matrica, és nem elmosott szélű festés. A két szín közötti átmenetet raszternyomással oldották meg. Tegye fel a kezét, aki nem tudja megbocsátani!

A gumiválasztás is telitalálat: a Dunlop Roadmaster annak ellenére, hogy prehisztorikus mintájú, korrektül tapad. Elöl 19-es, hátul 18-as – 100 és 130-as abroncsot húztak rá, így könnyen fordul, nem kell fickóskodni a kellemesen széles kormánnyal a kanyarokban.

Van egy jó hírem is: a kiváló minőségben összerakott és szerethető gépet nem sújtja durva divatfelár. 2,62 milliós árával nem lóg ki a piac többi szereplője közül. A szomorú tény: akárcsak a 650-es esetében, a motorosok elismerően megnézik, de százas tömegben ezt sem fogják megvásárolni – nem lesz miből használt példányokat vadászni öt-hat év múlva. A birtoklást pedig nehéz elkerülni: hiába adnám el könnyű szívvel mindhárom motoromat, erre még akkor sem jönne össze, pedig évek óta nem vágytam ennyire új motorra. Pontosabban azt hiszem, még sosem...

Címkék:

Hozzászólások

  • 2012.06.12 07:27:19Krutzifix

    Az rendben van, hogy nem lóg ki az árával a piac többi szereplője közül, de mivel így sem veszik, valszeg a piaci ára fölött van még ez az ár is... Ennyiért már Triumphot is lehet kapni :)

  • 2012.06.12 07:28:22Akos74

    Király ez a motor, nagyon kellene. Mindennapi közlekedésre kivállóan alkalmas lenne. Természetesen gyönyörű szép is.

  • 2012.06.12 07:30:53AtoszMester

    Szepseges.

  • 2012.06.12 07:56:35nagyonnagyon

    Hangulatos cikk, reggeli kávé mellé egy csodás gép. Kell nekem nagymocira jogsi nincs mese. Mire a gyerekek kirepülnek én kipöfögök, biztos lesznek ezek azért európában használtan..

  • 2012.06.12 08:10:32FeketsZ

    Ennyire még én sem kívántam meg új motort. Gyönyörű ez a vas és hangulatos a cikk. :)

  • 2012.06.12 08:15:18sunblind

    Baakker, W800 teszt!!

  • 2012.06.12 08:24:32BeeTm

    Nincs nagymotorra jogsim,de ezért istenbizony levizsgáznék, nagyon tetszik.

  • 2012.06.12 08:26:58calibra91

    Gyönyörű gép!
    Nem vagyok egy csóró alak, de baromira sok pénz 2.62 millió Ft....

  • 2012.06.12 08:38:16Lobogó gatyaszár

    Árpikám, Te tényleg belezúgtál ebbe a gépbe :)
    Amúgy nekem is van néhány üres négyzetméter a garázsomban, ahová szívesen beállítanám a W800-ast.

  • 2012.06.12 08:46:48hálátlan olvasó

    valószínűleg ugyanezzel a motorral mentem két hónapja a kawasaki tesztnap keretében a kakucs ringen, és a féke meg futóműve számomra olyan, mint egy igazi veteránnak. a motor karakteréhez illik, de a motor erejéhez szerintem jobb is lehetne. a 217 kiloból viszont nem éreztem, talán csak 160-at, a gumik valóban jól tapadtak. egyébként szép motor.

  • 2012.06.12 08:50:12wannabe_biker

    nagyon szép gép.

  • 2012.06.12 08:51:21randomway

    Ahogy én láttam, Párizsban nagyon fogynak ezek a gépek. Triumph Bonneville-t és Scrambler-t szinte minden sarkon lehet látni, de W650-nel is találkoztam. Nem kétség, hogy onnan vagy a németektől fogjuk ezeket behozni egy néhány év múlva. A 2.6 millió szerintem nem sok, csak mi keresünk keveset. Városi ingázós motornak pont jó lenne :)

  • 2012.06.12 08:57:22Gixef

    Hócipőm tele van már a retro-val, de ez a motor - és a cikk is - bőven rendben van. Második mocinak jöhetne a W800, simán. Köszi, Árpi, jó cikk.

  • 2012.06.12 09:01:47yenoee

    Hű. Ez nagyon szép. Kéne :)

  • 2012.06.12 09:09:231kutya

    a V7 Classic után a W800 a második szerelem. áruk is hasonló, na majd egyszer...

  • 2012.06.12 09:19:27n000rbi

    A W650-et már volt szerencsém kipróbálni (bratyómnak van), gondolom ez a 800-as is legalább olyan kellemes "robogok a '60-as években" érzést nyújt :)

  • 2012.06.12 09:58:09Tomchy

    Naná, hogy kéne! 2. motornak kiváló (lenne)

  • 2012.06.12 10:34:17Lallyy

    Krutzifix: És ha ez kidolgozottabb mint a Triumph? :)

    Már nagyon ideje volt ennek a tesztnek. Majdnem 1 millával drágább, mint anno a W650 volt?

  • 2012.06.12 11:04:03petersen

    Instant get! Nagyon szép kis dög! Esetleg picit CR stílusban valakinek:[link]

  • 2012.06.12 11:11:15559

    Nem is vágyom most más motorra. Kéne de nagyon!

    Gratulálok Árpi, jó cikk volt!

  • 2012.06.12 11:33:21Csizirájder

    Ejjj, ez egy jó kis cikk volt! A motor is gyönyörű, csorog a nyála az embernek a képek láttán. Jó volna birtokolni egyet. :) Sajna elég drága, nekünk, magyaroknak. A fricceknél 8190.- € a kiskereskedelmi ára, ami 4-5 havi fizetés. A 2.6M HUF-os itthoni ár az kb. 22-23 havi fizetésem. :(

  • 2012.06.12 11:40:13B-road

    Azert remelem eljon majd az az ido, amikor ciki lesz azt mondani egy motorra, hogy "tul halk".
    Amikor talan majd az lesz a meno, hogy baszki, ezt tenyleg alig hallani, pedig...
    vagy valami ilyesmi.

  • 2012.06.12 11:50:12Don Luigi

    Ismeri valaki az árát az USA-ban? A Bonneville is csak 75%-a az EU-s árnak. Talán van miböl alkudni a kereskedönél.

  • 2012.06.12 12:11:58Csizirájder

    Ha jól olvasom a cikkeket akkor az USA-ban nem forgalmazzák a W800-at, a Kawa amcsi weboldalán sincs a kínálatban. Szerintem felesleges az USA árakat nézni, az teljesen más világ. Persze alkudni kötelező ha új motort veszel, főleg ezekben az ínséges időkben minden vevő kincset ér. :)

  • 2012.06.12 12:19:06skovalsky

    Csodaszép motor!

  • 2012.06.12 12:45:10GroundHog

    az amerikai árhoz tessék még hozzászámolni a szállítás, vám, áfa, tételeket és máros kevésbé vonzó az a 20-30% árelőny. mondjuk cb1100 európában nincs, úgyhogy ha nyerek a lottón pont leszarom mennyibe kerül, és hozok egyet. viszont ez a w800 nagyon bejön, ha lenne fölös pénzem simán lecserélném rá a gsr-t.

  • 2012.06.12 12:54:24Jawarider

    Utóbbi sok-sok év egyik legszebb gépe!

    Da sajna az ára, 2.62 millió Ft....Belegondolok, hogy pl. Németországban egy kezdő tanár 2000-2200 eurót visz haza nettó, neki mennyi idő összespórolni , meg nekünk mennyi...

    Sajna álomgép marad.

  • 2012.06.12 13:39:27vdkvdkvdk

    Nekem volt W650-esem 4 évig, 20.000 km.t mentem vele, Németországból hoztam be anno használtan 3.500 euróért és kb. ennyiért adtam el 4 év után. Együtt jártunk túrázgatni más W650-es tulajokkal. A gép tényleg imádni való, karakteres, mindenki megcsodálja. Rövid, főleg hazai, hétvégi, lassú tempójú túrákra igazán alkalmas utas nélkül, komolyabb kihívásokra futóműve, fékei nem teszik alkalmassá. Hosszabb túrákon megpakolva a remek feeling-en hamar felülkerekedik a szenvedés, az erölködés, a szélzaj, a motor gyengesége, a hintázó futómű bizonytalansága, a kanyarokban megrakva hamar leérő lábtartó, a csoporttól való lemaradásból eredő stressz...

    Amikor elkezdtem egy hetes 2-3.000 km-es külföldi motoros túrákra járni, akkor vettem egy erre igazán alkalmas erős, modern, biztonságos túragépet. Kezdetben (1 évig) a W-t még megtartottam 2. gépnek, de ez alatt 2x használtam, ezért meg nem érdemes motort tartani, így eladtam. Nagyon szerettem, jó élmények fűznek hozzá, szívesen emlékezem vissza azokra az időkre, de ma már nem vennék ilyet, mert talán túl racionális vagyok, meg hát kinőttem a Balatonig le és vissza típusú motorozgatásból. 2. motornak egy SH300-ast vettem helyette, amivel a napi ügyeimet intézem, túrázni meg ott a rendes túragép. A W se erre se arra nem jó igazán, de az ilyen "különleges műtárgyaknak", "relikviáknak" már csak ez a sorsuk.

  • 2012.06.12 13:59:41deak.atti

    Szia!

    Hát ... ööö ... akkor már inkább egy CB 1300S akciósan 2.99 millióért ... 370 ezret pluszban simán megér a dolog. Az is retró, csak másképpen.

    DA

  • 2012.06.12 14:35:08poa ogapo

    Nem lehet vele "egykerekezni", inkább egy Honda CRF 450X. Az a motor, a többi csak majomgép.

  • 2012.06.12 15:52:52cmd75

    Hát igen már a cikk alapján elkezdtem beleszeretni, de Petersen linkje egy nagyon nagyon mélly gödör aljára lökött le, nem tudom hogy mászok ki belőle :D Pláne h esküvőt előtt kellene a Drágámat meggyőzni h kell egy ilyen és ÁT KELL építeni :D

  • 2012.06.12 16:59:01GERI87

    Akkor a múltkor jól sejtettem hogy vmi retro gép lesz:a 90-el menős:)

    Néztem én is w650-et anno....1millió körül lehetett behozni...bár nekem már "túl retro"...

    A régi fogyasztása elég sok, ahhoz képest hogy nem vmi erős, a bonnie kevesebbet fogyaszt nála...a mostani már jónak tűnik.

  • 2012.06.12 17:09:18Alapító05

    Szívesen végignéznék a W800-ról egy kellemes, akár több, mint 10 perces videós tesztet jó felbontásban, na nem ám olyan mobilos valamit, amin csak a kipu hangját mutatják be. Egy igazit.

  • 2012.06.12 17:15:39hopetheorc

    Ha olyan kezes mint a Triumph bonnie, akkor jöhet. Már egy éve nézegetem, BMW R1200R lett helyette. Persze a bömös használtan volt annyi mint a W800, de a Kawa a szívem csücske marad. A CB1300-al egyetemben.

  • 2012.06.12 17:30:53-+Seth+-

    Jó motor, de ez egy málhásszamár, se futómű se fék, csak makulátlan összhang, indiában jó A-ból B-be elmenni vele arra jó, arra is vannak ezek kitalálva. Ott, olyan helyen ahol mindenki motorozik és olcsón akar közlekedni. Kb. 7-8ezer ft a reális ára egy ilyen technikával rendelkező gépnek. Az újságíró nyáladzása szubjektív, azt sose számoljuk semmihez sem. Az élmény és vágy nem pénz kérdés, vagyis az de az más tészta.

  • 2012.06.12 17:33:34iban

    Nagyon tetszik. Az írás is nagyon jó.

  • 2012.06.12 18:30:04GERI87

    -+Seth+-

    Fingod nincs mi végre van ez a motor, ne erőltesd inkább...

  • 2012.06.12 18:49:28Suraki

    "Nincs harag. Nincs sietség. Nincs stressz. Nincs pénzem, pedig ha valamit megvennék, akkor ez az. "
    ... ezzel Árpi elvitte "az év nyitómondata a TC-ben" díjat.
    Zseniális! :-D

  • 2012.06.12 19:22:28Mikiapó

    Nagyon drága! Egy túrafelszereltségű, és túraképes Varadero k.b.300 ezerrel kerül többe, amúgy szép!

  • 2012.06.12 19:37:27Robis

    Sajnos nagyon drága. Az én Z750-em (2007-es) újonnan volt 1 650 000 Ft. De ha meglenne a rávaló, azért betolnám a kicsiZ mellé

  • 2012.06.12 20:06:25attila633

    Ez az első Kawasaki ami kéne, de nagyon!

  • 2012.06.12 20:27:00baowah

    Robis, es most menyi egy Z?

    Mikiapó? Mitől jobb egy nehézkes, bumfordi és csúnya Varedero, ha lehet egy W is?

    Nem csak a magunk igényei alapján kell megítélni az árakat. Én egy árva garast nem adnék egy Varáért, van aki meg ezt nem veszi észre. Mondjuk ennek a gyártása lényegesen költségesebb mint a közepesen olcsó megoldásokat felvonultató Hondáé.

  • 2012.06.12 20:48:48Béza Dániel

    Nem érdemes az árát modern motorokhoz hasonlítani. A motorok fejlődését nem csak az egyre nagyobb teljesítmény, és egyre jobb menetteljesítmények elérése motiválta hanem a minnél olcsóbb gyártás is. Ami egy mai motoron más ,mint egy ilyen régi iskola szerint épült bringán, az szinte mind egyszerűbb felépítésű, kevesebb lépésben gyártható, és olcsóbb anyagból készült. Ezért paradox módon egy ilyen régies motor gyengébb paraméterei ellenére szükségszerűen drágább. Ez minden ipari termékre igaz, nem csak a motorokra.

  • 2012.06.12 21:16:17mt-03

    nekem volt szerencsem ketszer is menni ezzel a geppel, egyszer palyan, egyszer hosszabb tavon forgalomban (orszagut,varos,palya).
    hangja az nincs. ereje se sok, eleg szukek a sebessegek, kell valtogatni es tartani a fordulatszamot. a sajat gepem is pont ugyanez a teljesitmeny/nyomatek igaz 1 henger, de ahhoz kepest lomhabb volt. utazoja az 80-100 kellemes, orszaguton nagyszeru. palyan mar halal, nyeklik nyaklik, 150-ig huzattam de az mar olyan hogy nem mered tartani, es nem a szel miatt. feket meghuzod bebolint mint allat, de lassulni nem nagyon akar. persze nem is erre valo. varosban jo, de orszaguton nagyszeru. nagyon elveztem, ha meg van huzatva akkor mar van hangja szep is, de nem hangos, alacsony sebessegen vagy alapjaraton nem is hallani.
    ulsepozicio nagyon kenyelmes, kidolgozottsaga kavas (yamahaban biztos igenyesebb lenne) de azert nem volt rossz. ara persze sok, de hat melyiknek nem... mivel en 4 evszakos motoros vagyok igy nem tudnam kihasznalni, de ennek ellenre szivesen bevallalnam, mert telleg nagy flesh maszkalni vele (mondjuk felcuccolni mar eleg nehez ra, nemhogy turzani, persze lehet mondani hogy masodmotor, de nekem olyan nem lehet ezert ezt sosem igy nezem).

  • 2012.06.12 21:32:31<- politikus ->

    Szép, szép, de álmaim garázsába előbb tolnék be egy V7 classic-ot vagy CB1100-at, mint ezt. Azokban van valami, ami megfog, a W800 nekem 'csak' egy öregnek látszó, modern(izált) motor. Ettől függetlenül megértem, akinek bejön. 50 éves kinézet, mai műszaki színvonal és gyártástechnika, érdekes kombó.

  • 2012.06.12 21:40:47Breacher

    Szép, meg drága. Meg egy berúgókar opcióba elférne, ha már retrózunk.

    mt-03: "mivel en 4 evszakos motoros vagyok igy nem tudnam kihasznalni" ezt fejtsd már ki légy szíves.

  • 2012.06.12 22:22:16Robis

    baowah Igen abban igazad van, hogy ma magasabban az árak. Most az ABS-es verzió 2,6 a Z750-ből. De a sima, még mindíg 2,4 körül mozog. Sajnos ez a kis cuki gép a magyar viszonyok között drága. Igaz ezt a magunkfajta 40 fölötti öregmotorosok veszik majd meg. Akinek már nem a száguldozás a lényeg, hanem a motorozás öröme.

  • 2012.06.12 22:23:53Robis

    Azért én egy hasonlóan retrós, de hangosabb kipuffot felraknék.

  • 2012.06.12 22:54:53Suraki

    Az ilyen relaxa motorok között nekem még mindig a Sommer ([link] ) az álommasina és piszkosul örülök, hogy még soha nem mentem vele, mert tuti az epekedés vinne a sírba. :-D
    Ja az még a W800nál is drágább. :-(

  • 2012.06.12 23:31:22mt-03

    Breacher: egyszeru, en telen nyaron motorozom, minden nap, hoban, minuszban is.
    neha lemegyek foldutra, szantasba, ilyesmi.
    marpedig egy ilyen geppel azt nem nagyon lehet. a teli motorozas (hoban, teli gumi, markolatfutes, stb-stb) az is mind felejtos. ket motort nem tudok tartani (nincs hol) ezert mindig 1 gepben kell hogy gondolkodjak (az legyen kezes, varosi, gyorsuljon jol, de ne fogyasszon sokat, mindennapi jarasra is jo legyen, de ha kell akkor tobb e km malhaval satorral megrakva, szoval minden egyben).
    amugy nagyon tetszett, telleg mas dimenzio es nagy elmeny egy ilyennel orszaguton csapatni :)
    persze ha lehetne valasztani es penz nem szamitana akkor inkabb egy triumph, ezen azert latszik hogy japan, tul steril, tul egyben van.

  • 2012.06.13 05:20:16xbr

    Gyönyörű ez a gép, már tavaly tavasszal beleszerettem, mikor láttam az egyik motoros újságban, és épp motorvásárlás előtt álltam. Aztán megéztem az árakat, és láttam, hogy még az elődje is elérhetetlen számomra...
    Nem is egészen értettem, miért nincs semmi hír róla azóta sem, és erre tessék.
    Jól eltalált cikk, nagyon tetszik, gratulálok hozzá!

  • 2012.06.13 08:27:31-+Seth+-

    GERI87: ismét nagyot szóltál. :))

  • 2012.06.13 08:32:08Breacher

    mt-03: milyen motor az amivel le tudsz menni a szántásba, van hozzá téli gumi és nem robogó? Így értem mit mondasz, bár kézvédőt, markolatfűtést,tucanot vagy hasonlót kb bármire rá lehet berhelni.

  • 2012.06.13 09:12:02Házas motoros

    A gépmadár gyönyörű. Amikor először megláttam a képeit, hogy gyártani fogják, akkor is nagyon bejött. A cikk - ami nagyon jó - tényleg ömlengős lett, de a szerelem már csak ilyen... :) Ha megtehetneém, hogy több motor álljon a garázsban, akkor ez is köztük lenne. Igy azonban sajnos marad a szomorú magyar valóság. Egy mociban kell megvalósítanod az összes motorozással kapcsolatos álmod. Aztán ez vagy sikerül vagy nem. Mondjuk egy kínai szénbánya legalsó tárnájoz (havi 100 dollárért) képest, sose legyen rosszabb. :)

  • 2012.06.13 10:30:45v_alaki

    annyian osztják itt az észt, hogy én nem szeretném csak néhány tény azoknak akik sokalják az árát:
    2008-ban a válság előtt egy Japán Yen 1,44 Ft volt. Ma 2,99Ft.
    Ha a gyár egy fillért sem emelt az árán akkor is nálunk minimum a duplájába kellene kerülnie pusztán az árfolyam változás miatt.
    Szerettük és megszoktuk, hogy 2008-ben egy Z750 durván 1,8Millió forint volt. Ennek ma 3,6Millió lenne az ára ha a gyárak nem tolták volna le a gatyájukat a bokájukig.
    Nem vettük még figyelembe az árfolyam változáson kívül azt, hogy 25-ről 27% lett az áfa, hogy a gyárak kevesebbet adnak el ergo kevesebbet termelnek ami megdrágítja az előállítási költségeket, hogy a szállítási díjak mennyit drágultak, stb...
    Nem a motor drága a mi pénzünk nem ér semmit!

  • 2012.06.13 11:42:17odb

    Árpi, én nem vagyok egy nyelvtannáci, de hm... szóval inkább "elhiggye" :)

  • 2012.06.13 13:08:57alvaro84

    Breacher! Én pl. Heidenau K73-at használok több, mint egy éve: -7 fokig voltam úton vele, gyakorlatilag téligumi, csak nincs ráírva. Kopik is a hátsó, mint az istenharagja. MT-03 méretben is van (ha egyáltalán az van MT-03-nak), illetve csak abban van (120/70+160/60-17). Szántásban nem tudom, milyen lenne mondjuk, csak aszfalton meg földúton használtam, homokban, sárban nem jó ez se, azt próbáltam :D

    Ja, igazából se az MT-03, se az én F650CS-em nem terepmotor. Pár dologban kifejezetten hasonlítanak.

  • 2012.06.13 16:14:31Taurista robogós

    Digitális km számláló :) Ja és egy nagy első dobfékkel jobban nézne ki.

  • 2012.06.13 18:13:26Breacher

    v_alaki: Ez szép és jó, de ettől még itt bérből és fizetésből élő ember nem tudja megvenni. ÉS nekik ez számít. A szegény, szegény multinacionális cégeket se fogja senki se sajnálni.

    alvaro84: És az hóban milyen?:) Csak azért érdeklődtem, mert munkámból adódóan én is 4 évszakos motoros vagyok, és az összes elvárás (mivel hóban,takonyban tapadást nem kívánhatok) a motorommal szemben a jó fogyasztás és az üzembiztosság ezért furcsállottam a hosszú listát amit @mt-03 írt.

  • 2012.06.13 19:12:28alvaro84

    Hóban? Szerintem reménytelen. Egyszer próbáltam fölkapaszkodni vele kb. 1 centi hóban a házunkhoz, hihetetlen, mit kapart egy helyben, mire fölhuzattam a szép meredek emelkedőn. Nagyobb eső után sikerült ezt sárban is eljátszani (még jó, hogy a másik oldalról is be lehet állni a telekre). Egyébként hóban inkább nem kísértem a sorsot, nálunk nem takarítják az út (külterületen, földút mellett lakom), szóval a február kimaradt. Úgyis rohadt hideg volt...

  • 2012.06.13 19:15:05alvaro84

    Ja igen, frissen hulló hó, aszfalton meg se maradt rendesen, de 90 fokos mellékúti elágazásban olyan szépet drifteltem, hogy utána csak lábujjhegyen mertem továbbmenni, 40-nel :D A 81-es akkor még országúti tempóban is járható volt.

  • 2012.06.13 19:41:41Breacher

    alvaro84: tavaly/idén télen engem kétszer kapott el hó kb fél óra alatt használhatatlanná téve az utat motorral. Hókotrót akkor láttam mire odavertem magam és hazavittem a motort. Nekem sajnos nem kedv kérdése:)

  • 2012.06.13 20:06:27alvaro84

    Nekem se annyira kedv kérdése, de a 60 centis hótorlaszon akkor se mész keresztül motorral, ha nagyon szeretnéd. Majd ha elolvad.

  • 2012.06.14 14:53:12Gabenpetit

    A hatas teljesen ertheto. Igaz nekem a gyari kivitel tunt fel az utakon itt kint Franiciaorszagban, hanem egy Special Edition.[link]
    Ehhez a Special Edition-hoz lehet Remus rendszert venni a Kawa halozaton belul, ami egyszeruen elkepeszto hatassal volt ram. Kovettem a gepet mert annyira tetszett a hangja, bement a Kawa dealerhez, en utana, es erdeklodtem mi is az. Azota akarom.... Hat kedves Zirig Ur, az meg egyszer ekkora szerelem lenne... :)

  • 2012.06.15 11:07:27mt-03

    nyilvan nem terdig ero horol van szo, de ha elkap a hoeses ut kozben vagy latyakos az ut akkor is megyek. nincs a gephez meretes teli gumi (nagyomotorra eleve nem nagyon van) de hasonlo meret akad igy tudtam ra tenni. heidenau es meglepoen jo (fene se tudja a szamat fejbol), de nyarra le kell venni mert elkopik. aztan ott vannak a belsos gumik, bar meg nem probaltam de abban nagyobb a valasztek. egyebkent ami a jellemzobb (idehaza) hogy hideg van es vizes minden, ho keves van nem is marad meg sokaig. de iden januarban nem volt ritka a szaraz de szeles minusz 15 fok. egyreszt a gumi minel jobban toleralja ezt (ne kemedjen betonna) masreszt a gepet fel kell szerelni hogy ne rohadj le rola (futesek, jo ruha). tucanot nem hasznalok mert nagymocira nem nagyon van, inkabb jo ruhat.
    de elkanyarodtunk, a w800-al ezeket nem tudnam megcsinalni. ha lenne helyem 2 mocit tartani akkor tutter lenne egy ilyesmi gepem nyarra, hetvegekre. no persze a jelenlegi se rossz;) de teljesn mas stilus, mas filing.

Motorválasztó

mi ez?

Ha már tudja, hogy 125-öst szeretne, de még nincs meg a kiszemelt kedvenc, használja motorválasztónkat. Ár, felépítés vagy praktikus szempontok alapján böngészhet a motorkák között, de az egyes márkák kínálatát is egyetlen kattintással lekérdezheti. Anélkül, hogy nyüstölnie kéne az egér gombját, fotókat is nézegethet a kínálatról, ha a lista bal szélén látható ikonon felejti a nyilacskát. Ha megtetszik egy motor, rákattintva részletes adatlapot húzhat ki kartotékunkból.
Nem csak az ár és a felépítés lehet fontos a választásnál, legalább ennyire számít, hogy milyen messzire lehet eljutni egy tank benzinnel, mennyire van jó erőben a motor, illetve mekkora súllyal kell birkózni vezetése közben. A hatótáv esetében három literes fogyasztást vettünk alapul, ebből számítva a megtehető kilométereket, a gyors és könnyű gombokkal pedig teljesítmény, illetve súly alapján rangsorolhatja a motorokat, robogókat.
Ha bizonytalan, milyen 125-ösre van szüksége, ne tétovázzon, olvassa el Motordoktorunk alapművét, amelyben mindent megtudhat a választási szempontokról.

Praktikus gépet szeretne, de kicsivel nagyobbat, mint egy 125-ös? Használja az A2 jogosítványhoz hangolt motorválasztónkat! Az új, Magyarországon is érvényes európai jogosítványkategória maximum 35 kW-os, vagyis 47 lóerős motorokat enged meg – ebben a nagy halmazban szinte minden megtalálható: robogó, meztelen gép, enduro, custom vagy túramotor. Ár, felépítés vagy használati szempontok alapján böngészhet, de az egyes márkák kínálatát is egy mozdulattal lehívhatja. Képeket nézhet, szerelembe eshet a szemére hagyatkozva: elég, ha a lista bal szélén látható ikonon tartja az egér által vezérelt nyilacskát. Ha megtetszik egy motor, rákattintva részletes adatlapot nyithat meg az adatbázisunkból. Nem csak az ár és a felépítés lehet fontos a választásnál, ugyanennyit számít az üzemanyagtartály mérete – ebben a kategóriában átlagban 3-4,5 literes fogyasztással számolhatunk. Tanulmányozza át a teljesítményadatokat, a lóerőt és az elérhető nyomatékot. Nőknek az ülésmagasság is számít, az örömet keresőknek meg az alacsony tömeg. Ne legyen bizonytalan, a motorválasztó segítségével válassza ki melyik motor a legalkalmasabb önnek.