Túró Rudi, Sportszelet és ZiZi. Micsoda nagyszerű dolgok. Kicsit más a csomagolás, mint régen de a lényeg ugyanaz. Akárcsak a Honda Silver Wing esetében.
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Silver Wing apukáját még
Helixnek
hívták. De mivel a papa nevét már a történelem jegyzi, a gyermek
nem szeretett volna az apai babérokon karriert csinálni, így nevet
változtatva tiszta lappal indult. Illetve nem egészen. A Silver
Wing elnevezés felvett név, a nyolcvanas évek elején így hívták a
Honda GL500-as túramotorját - a Gold Wing kistestvérét.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Európában 2001 tavaszán debütáló új Silver Wing még véletlenül sem
hasonlít névrokonához, tulajdonképpen nem más, mint egy luxus
óriásrobogó.
Óriás a szó szoros értelmében. Nemcsak a felhizlalt robogó
forma, hanem a felhizlalt hatszázas motor is a legnagyobbak közé
emeli.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A karosszéria megfelel az utolsó divatnak. Elöl óriási, V formájú
helyzetjelzőkkel kombinált fényszóró, elöl-hátul színtelen
irányjelző,
hátul nagyon helyes, dupla ovális hátsó lámpa. Az opcionális
hátsó doboz még jobban megnyújtja a robogó formáját és ez igen jól
áll neki.
Különösen hátulról szép a kipufogó, ami ügyesen szűri a hangokat. Hang alapján kevesen mondanák meg, hány köbcenti az a kéthengeres a borítás alatt. Rendkívül szép a karosszériába simuló alumínium hátsó lábtartó is, ami kinyitva a tükrökkel együtt motor legszélesebb pontját képezi.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Kényelem szempontjából a sofőrnek nem lehet panasza. A
vezető a Hélixhez hasonlóan, chopper-szerű pozícióban, előre
nyújtott lábbal terpeszkedhet. Nekem elég hosszú a lábam, ezért nem
bántam volna, ha egy kicsit hátrébb tudok ülni. A
Helixhez
képest az ülésmagasság majd tíz centivel nagyobb, ha az én motorom
lenne, át is alakítanám, mivel ezt az ülés egyébként engedi. Nem
lepődnék meg, ha a Silver Winghez kapható lenne utángyártott
alacsonyabb ülés.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ha már az ülésnél tartok érdemes felnyitni és megdöbbenni milyen
óriási hely rejtezik alatta. 55 literes tároló rekesz, amiben
két zárt bukósisak kényelmesen elfér. Az ülést, a pakolást
megkönnyítendő hidraulikus teleszkóp tartja felső pozícióban, és az
esti pakolást belső világítás is segíti. A csomagtérből érhetők el
a hátsó lámpa izzói, és itt van egy szerény szerszámos készlet
installálva.
A Helix hátsó doboza hátrafelé nyílott. Ez nem volt megnyugtatóan biztonságos módszer. Az idő múlásával a zárszerkezet is elöregedhet és a kinyíló doboz minden motoros rémálma. A Silver Wing esetében ilyen nem fordulhat elő. Amíg a motoron ülünk, a doboz nem nyílik ki, az tuti.