Ki ne vágyna a száműzött TL1000 után? Nem kell majrézni, a Suzuki TL visszatért. Pestiesen szólva nem is egyszerűen. Az egykerekező bajnok nem csak újra köztünk van, hanem könnyebb is lett, meg olcsóbb is, csak az állatsága maradt a régi.
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kérészéletű utcai harcos, a Suzuki TL1000 gyártását tavaly
végleg befejezték. Az egykerekezési hajlandóságáról hírhedt gép
motorját már tavaly is felhasználták egy másik stílusú motor, a
DL1000 V-Strom túraenduró erőforrása gyanánt, de 2003-tól végre
megérdemelt helyére, egy teljesen új modellbe építik. A Suzuki
megpróbálja kihasználni az SV650 népszerűségét, és bízva a
jelenlegi tulajdonosok által jelentett keresletben
megalkotta az emberes méretű verziót, az SV1000-t.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Választhatunk: Idomos vagy idomtalan - na jó, idom nélküli.
Mind a két verzió a legutolsó divatot követi. A ruhás SV1000 azaz
az SV1000 S a plusz betűvel együtt cápaorrot és cicaszem
ikerfényszórókat kapott. A csupasz csak egy szép, nagy, kerek
lámpát. Az S modell dicsekedhet még egy alsó blokkspoilerrel is,
ami a csupasz verzióról értelemszerűen hiányzik. A műszerfal is
nagyon trendi, a kerek fordulatszámmérő alatt egy LCD gondoskodik a
folyamatos műsorszórásról, körülöttük pedig mindenféle visszajelző
lámpák színesítik a show-t. A kilométer-számláló mellett van itt
napi számláló, sőt több is. Megtudhatjuk, hogy éppen hány fokos a
hűtőfolyadék, de rendelkezésünkre áll itt óra és a benzinszint
vészes csökkenésére figyelmeztető fény.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az első fényforrás méltó párja a Star Trek-et idéző, ülésidom
alatt futó LED-sor pár, amely egyszerre és igen rövid
reakcióidővel képes ellátni a hátsó helyzetjelző és a féklámpa
feladatát.
A 996 köbcentis kéthengeres, 90 fokos TL motor jó választás. A nagy furatú, rövid löketű, hengerenként négyszelepes, vízhűtéses blokk megbízható, nyomatékos és erős, főleg az alsó és középső fordulatszámtartományban. Ehhez a Suzuki által kifejlesztett SDTV digitális benzinbefecskendező utolsó inkarnációját építették be. A hengerelrendezésnek köszönhetően hangja - főleg egy kevésbé zajszint-korlátozott, utángyártott kipufogódobbal - könnyen összetéveszthető egy Ducati kidörgésével.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Kijavították a TL egyik gyenge pontjaként emlegetett
kuplungszerkezetet is. A nyomatékhatárolt kuplungban
lassításkor kisebb a kuplungtárcsákat terhelő nyomás, ezzel a
hatsebességes váltóval finomabb a visszaváltás, és nem füstöl el
olyan hamar a kopófelület. A kuplungkart könnyebb behúzni, mivel a
hidraulika rendszert is áttervezték.
A váz minden porcikája új. Az egyre jobban elterjedő új könnyűfémöntési eljárást alkalmazták az SV1000 alumínium vázához is, a súlycsökkentés oroszlánrésze ennek a módszernek köszönhető. Remélhetőleg az új váz javított torziós merevsége révén sokkal stabilabban viselkedik a kanyarokban, mint erről nem igazán híres TL1000-es előde. Javulás az egyenesfutásban is várható, az SV-t ugyanis a TL-nél hosszabb tengelytávval építik.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Meglepő módon az első villa nem egy
szuperagresszív fordított teló, hanem egy teljesen hétköznapi első
futómű, mindamellett
minden tulajdonsága állítható. A hátsó, progresszív
rugózásnak is három tulajdonságát tudjuk változtatni.
És az SV-nek persze vannak fékei is. Elöl a két 320 mm
átmérőjű tárcsa egy-egy négydugattyús féknyereggel állítja orra a
feltöltetlenül 185 kilót nyomó vasat. És még egy aprócska, ám okos
dolog: a hátsó kerékre a divatos megalomán gumi helyett a jóval
használhatóbb - és olcsóbb - 180-as abroncsot választották.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az SV 1000-ben talán az ára a legjobb. A csupasz verziót 2
348 000 Ft-ért szerezhetjük meg, míg az idomos változatot mindössze
50 000 Ft-tal drágábban, 2 398 000 Ft-ért vehetjük át a magyar
márkakereskedőknél. Hogy valójában mit tud a Suzuki új meztelen
gépe - az első tesztmotorok érkezésekor megtudjuk. Az biztos, hogy
konkurenseit, az 1000-es Yamaha Fazert (2 560 000/2 650 000 Ft) és
a Honda 900-as Hornetet (2 480 000 Ft) veri az árversenyben.
Műszaki adatok:
Motor: 4 ütemű, V-kettes, 90o, DOHC, vízhűtéses motor
Lökettérfogat: 996 cm
3
Furat x löket: 98 x 66 mm
Kompresszió viszony: 11,3:1
Maximális teljesítmény: 115 LE ( 71 kW) 8500 1/min
Maximális nyomaték: 102 Nm 7000 1/min
Üzemanyagellátás: 52 mm-es SDTV benzinbefecskendező
Tanktérfogat: 17 liter (ebből 3,3 liter tartalék)
Gyújtás: számítógép vezérelt digitális gyújtás
Kuplung: hidraulikus irányítású, többtárcsás, olajos kuplung
Váltó: 6 sebességes
Váz: alumínium ötvözet
Futómű: 46 mm-es teljesen állítható hagyományos teleszkóp elöl,
teljesen állítható központi rugóstag
Gumik: elöl 120/70ZR17, hátul 180/55ZR17 Kerekek: 3,5x17" elöl,
5,5x17" hátul
Fékek: elöl két 310 mm-es tárcsa, négydugattyús féknyergekkel,
hátul 220 mm-es tárcsa kétdugattyús féknyereggel
Hossz x szélesség x magasság: 2130 mm x 730 mm x 1170 mm
Tengelytáv: 1435 mm
Ülésmagasság: 810 mm
Száraz tömeg: 185 kg, S verzió: 189 kg
Színek: fekete, kék, gyöngyház fehér, high-tech szürke
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A következő motorodTeszt: Triumph Tiger Sport 800
A Tiger Sport 800 megjelenésével nemcsak átláthatóbbá tette a Triumph a kínálatot, hanem piacra dobták a Street Triple-t felnőtteknek.
- Hírek
Nincs szebb, mint mikor Marquez rotyogtat
Marc Marquez, Ducati Panigale V2 - ebből jó felvétel lesz, gondolták az Insta360-nál. És az lett!
- Közélet
A Márquez tesókon nincsen fékMotoGP Thaiföld – 2025.
A MotoGP idei első, thaiföldi futama Márquez fivéreké volt, Bagnaia még keresi a tempót, Martín, a címvédő pedig lábadozik. Beszámoló.
- Hírek
Megkapta a mentőövet a KTM - de ki a titokzatos támogató?
Összeültek a főfejek, és azt mondták: a KTM élt, a KTM él, a KTM élni fog!