Kivillant az első villa

2002.09.17. 12:38

 
   
   

Az amerikai Indian Motorcycle Company ismét visszahívást rendelt el. A probléma most a 2001-es Indian Spirit és a Scout Centennial modelleknél merült fel, mindkét típusnál az első tengely hibásodhat meg.

A 2000. október és 2001. július között gyártott összesen 1189 darab járművet érintő malőrt egész pontosan a tengelyt az első villával összekötő csapszeg okozta. A csapszegből két típust használtak, mindkettő rozsdamentes acélból készült. Az egyik fajtájáról azonban kiderült, hogy az anyaga nem elég erős ahhoz, hogy az első villát a tengelyhez rögzítse, így az első keréktengely néhány esetben könnyedén elforog. Ha pedig az első tengely forog, könnyen kicsavarodhat a jobb oldali villaszárból, ami komoly balesetet okozhat.

A szervizekbe visszarendelt motorokon a szakemberek, hogy a csapszeg melyik típusból való, és amennyiben a meghibásodásokat okozó csapszeg van az adott motorkerékpárban, az egész villát a másik típusúra cserélik. A cserére azok is számíthatnak, akiknek nem a hibás alkatrész van a motorjukban. Ebben az esetben a rozsdamentes anyagból készültet cinkre cserélik majd.

A hazai motorkerékpár tulajdonosok kezdhetnek örülni, hogy nem ezt a problémás márkát vásárolták meg. Talán mire kiépül a hazai kerekedő hálózat, az Indian modellek gyermekbetegségeit is sikerül kiküszöbölni.

Ancsa

Az oldalról ajánljuk

Ennél esetlenebb csúnyaságot ma nem fogsz látni
  • Hírek

Ennél esetlenebb csúnyaságot ma nem fogsz látni

Van, aki szerint ízlésről nem vitatkozunk. Ezen nem is fogunk: ez viccesen csúnya.

tegnap, 15:16
Európába jön a világ legkirályabb motorversenye
  • Hírek

Európába jön a világ legkirályabb motorversenye

A BMW vagy a Harley-Davidson baggere a gyorsabb versenypályán? Bizony, érkezik a King of the Baggers európai változata!

január 6., 08:59
V2, szíjhajtás és nem Harley: Benelli Leoncino Bobber 400
  • Hírek

V2, szíjhajtás és nem Harley: Benelli Leoncino Bobber 400

Azt hihetnénk, a sorkettes tömegrettenetek mellett az európai piacra senki nem mer 35 lóerős, V2-es bobbert hozni, de akkor tévednénk.

8 órája