Jubilál a Ká

2008.06.15. 23:36

Huszonöt éves a BMW K-sorozat. 1983-ban mutatták be a motorcsalád első tagjait, a soros három- és négyhengeres típusokat. A történet Josef Fritzenwenger tervezőmérnök 1977-ben megalkotott, döntött hengersorú blokk prototípusával kezdődött, amelyet alapul véve 1983-ban bemutatták a K-sorozat első két négyhengeres tagját, a K 100-ast és a 220 km/órás végsebességre képes K 100 RS-t.

1984-ben bemutatkozott a túrázóknak készített RT kivitel és az 1985-ben először megjelenő háromhengeres 75-ös modell is. A K-sorozatban debütált az első motorkerékpár-ABS 1988-ban. A modellcsalád története a ’90-es években is tovább folytatódott: a K 1-es sportmotorban használták először a fekvő négyhengeres tizenhat szelepes változatát.


Az 1999-es évben pedig megjelent a luxus-túra K 1200 LT, amelynek aktuális modellje ma is a BMW paletta része, immáron 116 lóerővel. A motor kezdetektől elektromos hajtású hátrameneti üzemmóddal, 2004-től pedig elektro-hidraulikus középállvánnyal készül.
2001-ben adták ki az RS-t, 2002-től pedig megérkezett a sport-túra K 1200 GT. A BMW a K-sorozat új generációját a 2004-es évben mutatta be. A következő években készült el a K 1200 R és a túrasport kategóriában induló GT és R Sport is.

A BMW legyen boxer, soros vagy egyhengeres?

Az oldalról ajánljuk

Ledobja magáról a legázsiaibb motorokat a CFMoto
  • Hírek

Ledobja magáról a legázsiaibb motorokat a CFMoto

A CFLite a CFMoto almárkája, ahol az igazán kisköbcentis modelleket találjuk.

április 23., 13:29
MT-10: Euro5+ általi halálra ítélve
  • Hírek

MT-10: Euro5+ általi halálra ítélve

Nem fektet erőforrásokat a Yamaha abba, hogy az MT-10 brutálnaked továbbra is forgalmazható legyen Európában.

tegnap, 09:22
Rövid feltámadás után ismét leáll a KTM
  • Hírek

Rövid feltámadás után ismét leáll a KTM

Bizakodóak, július végén visszaállnának a rendes kerékvágásba.

tegnap, 14:40