Amikor a Honda először jelent meg Man szigetén, a világ egyik leghíresebb versenyén, mindenki csak kapkodta a fejét. 1959-et írtunk, senki sem ismerte a japánokat, mégis bizakodva mentek el a TT-re. Hitetlenkedés fogadta őket, Naomi Taniguchi mégis a hatodik helyen futott be. Innentől, ha kétkedve is, de mindenki figyelt Japánra.
Most Kínán a sor. A Maxtra Racing Team befejezte 125-ös GP motorjának tesztjeit. A műszerek által megfigyelt köröket Michael Wilcox futotta az angliai Mallory Park és Rockingham Circuit pályáin. A kínai csapat az ügyhöz számos versenysportban érdekelt szakembert nyert meg: az istállófőnök Garry Taylor lett, Steve Harris a vázkonstruktőr és „Big” John Surtees tanácsadóként vesz részt a Maxtra versenymotor befuttatásában.
A kétütemű, egyhengeres motor 45 fokkal dől előre a vázba, lehetővé téve ezzel a kompakt, helykímélő beépítést. 54x54.5 a furat és löket aránya, a 124,8 köbcentis blokk 15:1-es sűrítéssel dolgozik. Hogy ezek a paraméterek megfelelőek-e ahhoz, hogy Kína a GP porondján bemutatkozzon?
Ma még kétkedünk motorjaikban, de tekintve dinamikusan fejlődő iparukat, bátran kijelenthető, hogy övék a jövő. El tudjuk képzelni, hogy Talma egy kínai motorra üljön?
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.