Nem café racer

2008.07.27. 23:21

A 21. század café racerének titulálja Buell az új modelljét – valaki igazán elmesélhetné nekik, hogy milyenek voltak egykor a boyracerek utcai versenymotorjai. Az amerikaiak vagy tévedésben vannak a formát illetőleg, vagy a kreatív szakember ment szabadságra - egy biztos, ez nem café racer. Az 1125R alapjaira épült CR rálicitál az előd formájára, a nehezen emészthető design úgy tűnik a márka védjegyévé válik.

Most már világosan látható, hogy Eric Buell igyekszik elhagyni a Harley Davidson elavult és nehéz blokkjait. Helyette a vitathatatlan belső értékekkel bíró osztrák Rotax mellett voksolt ismét. A Helicon V-twin 146 lóerős teljesítménye már korábbi tesztünkön is meggyőző volt, teljesen jogos a Buell döntése, hogy utcai motorjukhoz is ezt választották.

A 47 mm-es Showa fordított teleszkópok, és a peremre szerelt, nyolcdugattyús fékek ismerősek az R-verzióról, a gyári források szerint az amúgy is kiválóan adagolható féket még tovább finomították a biztonságos utcai használat érdekében. A hátsó villa hosszabb lett – a versenypályán hátrány lenne, de ez az áldozat az országúti motorozás javára szolgál. Csillapított lengését egy szintén Showa márkájú, központi, állítható teleszkóp teszi lehetővé.

A design teljes testtel árnyékolja be a pozitív technikai megoldásokat. Az 1125R harcsapofája helyett most egy mélytengeri, különösen rosszarcú ragadozó inspirálhatta a designert, aki munkáját be sem fejezve lelépett a kreatív szakemberrel. Sajnos így maradhatott meg a motor alatt elvezetett kipufogó: az ormótlan testből petyhüdten kandikál ki a két csövecske.

A piros és fekete színben kapható Buell 1125 CR az egyedi ízlésű, ám technikailag kifinomult motorosok gépe lesz. Sajátos vonalvezetése talán egy szándékos stratégia, a kérdés, hogy a finnyás európai piac elfogadja-e így a sportos, már túrázásra is alkalmas motort.

Kedves olvasóink, kérem, fejtsék ki véleményüket!