A tegnapi jerezi sajtótájékoztatón Vito Ippolito, a FIM elnöke és Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezetője ismertette a GP új szabályait. Már az idei brünni futamtól érvénybe lép, hogy a versenyzők csak öt blokkot használhatnak a szezon végéig. A 2010-re már csak hat jut – ezek számát szigorúan ellenőrizni fogják, aki megszegi az előírást, 10 pont levonásra számíthat; a versenyző és a csapat egyaránt. A tesztelési napok száma is csökken, mindössze nyolc lesz belőlük. Hogy az alacsony költségvetésű csapatoknak kedvezzenek, jövőre a kisegítők számát is csökkentik: maximum öt technikus foglalkozhat a versenymotorral.
A négyhengeresek minimális tömege 150 kg-ra nő. A Moto GP kezdőket nem engedik azonnal gyári csapathoz, valamelyik szatellit brigádnál kell egy évet eltölteniük. Hogy a pénteki edzések megmaradnak-e, még titok: a tárgyalások nem értek véget – a FIM és a Dorna megpróbálja újrarajzolni a GP jövőjét.
Kedves olvasóink, önök szerint érdemes fenntartani a millió eurókat felemésztő luxus-bajnokságokat?
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.
- Közélet
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.