Dízel motorkerékpár a Yamahától

2009.07.10. 10:01

Tégla van a szabadalmi hivatalban: kiszivárogtak a Yamaha legújabb tervrajzai. Volt már ilyen, lesz is – ezúttal azonban nem egy régóta sejtett modellfrissítésről szerezhettünk bizonyosságot. A különlegesség a frissen megismert motorblokk működési elvében van. A Yamaha Fazerrel nagyjából megegyező testbe a japánok turbódízel blokkot rajzoltak és írtak le részletesen a bejegyzéshez tartozó kísérő iratban.

A soros négyhengeres felett közteslevegő-hűtő, a hengerfej mellett pedig turbó kapott helyet. A megoldás egyrészt helytakarékos, másrészt egy esetleges balesetnél aránylag biztonságban vannak a drága alkatrészek.

A piacra figyelve leszűrhető, hogy egyre többen fordulnak a gázolajjal működtetett motorkerékpárok felé. Az őskövület Enfieldet követte a Sommer, majd a német Neander is megpróbálkozott a technológia alkalmazásával. Ezidáig a legtökéletesebb megoldást a holland Track 800 mutatta be, túraendurójuk a Smart törpeautó blokkját használja.

Az, hogy a Yamaha levédette a maga elképzelését, nem jelenti azt, hogy egy-két éven belül a szalonokban lesz – ennek ellenére sokaknak izgalmas lehetőség lenne egy japán minőségű, alacsony fogyasztású, nyomatékos dízelblokkos motorkerékpár.

Kedves olvasóink, önök adnának esélyt a gázolajos túra-sport motornak?

A kép és a dokumentum forrása: Hell for leather 

Az oldalról ajánljuk

Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
  • Közélet

Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?

Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.

április 17., 16:38
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
  • Hírek

700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója

Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.

április 17., 10:14