Nagyobb motor, hosszabb pöcs

2009.09.29. 12:01 Módosítva: 2009.09.29. 13:21

A pöcshosszabítás csúcsa a Triumph óriáscirkálója, a Rocket III. A majd' négymázsás motorkerékpárba megjelenésekor a történelem legnagyobb sorozatgyártású blokkját, a 2294 köbcentis vízhűtéses háromhengerest szerelték.

A két és fél méter hosszú motor eddig sem volt gyönge, hiszen maximális teljesítménye 142 lóerő volt, amelyet hatezres fordulaton adott le. A Rocket lényege azonban a nyomaték, 200 Nm-rel eddig sem volt érdemes viccelni. 2010-re megjelenő Roadster kivitel még erre is rátett egy lapáttal: nyomatékgörbéje még magasabbra tör, 221 Nm-re képes a feketére fényezett crusier.

A futómű is módosult, a kanyarképességet biztosan javítja a 43 milliméteres Kayaba fejreállított villapár, melyeknek rugóútja 120 mm. Hátra is ugyanennek a cégnek a rugós tagjai kerültek, ezek 105 millimétert képesek leülni. Elérhető az ABS, elöl két 320-as tárcsa került a négydugattyús Nissin féknyereg alá. A hátsó kereket 316-os szóló tárcsa és kétdugattyús Brembo lassítja.

A Rocket III Roadster hazai ára egyelőre nem ismert.