„A sepangi pálya mindig is feküdt a Yamaháknak, de van még hova fejlődnünk. Meg kell várni a katari tesztet, ott majd objektívebben láthatjuk, hol vagyunk a többiekhez képest. Mindenesetre az idei bemutatkozónk jól sikerült.” – mondta Valentino.
A három napos tesztsorozat leggyorsabb idejét motorozta, alig négy századdal maradt el attól, amit a tavalyi versenyhétvége kvalifikációs edzésén futott. Az első hétben ott az összes Yamaha, Ben Spies a második napon már az ötödik lett. Ez az M1 dicsérete: akik ráülhettek, egybehangzóan állítják: ehhez a motorhoz gyerekjáték hozzászokni.
Örültek a ducatisok a Desmosedici egyenetlen gyújtássorendjének, de továbbra is Stoner az egyedüli, aki a kanyarokban is képes volt agresszíven menni. A Honda RCV212 leleplezése után az ellenfeleknek csak addig szorult össze a farpofája, amíg ki nem gurították a pályára: Andrea szűk másfél másodpercet kapott az elsőtől. Pedrosa ugyan aránylag gyorsan ment, de hová tűntek a szatellit csapatok?
Gyengébben ment Loris Capirossi, de Colin Edwards sem tudta megfutni csütörtöki idejét. Melandri kezd visszaszokni a hondázásba; csapattársa, Simoncelli az egyetlen, aki komolyabb bukással hagyta el Sepangot.
Nagyon akart Espargaro, a privát Ducatival másfél tizedre közelítette meg a gyári GP10-et megülő Haydent – ezzel a köridővel az újoncok házi versenyét is megnyerte. Kentucky Kid tavalyi éve nem volt zökkenőmentes, a Desmo egy olyan állat, amire születni kell: egyelőre úgy tűnik, Casey Stoneren kívül nincs más ilyen a mezőnyben. Ha Nicky nem kapja össze magát, 2006-os világbajnoki cím ide vagy oda, jövőre könnyen kikerülhet a sorozatból. Érhetetlen viszont Kallio gyengélkedése, hiszen 2009-ben emlékezetes dolgokra volt képes: a tavalyi zöldfülűek közül ő volt az, akinek dobogókat is jósoltak idénre.
A versenyzők február 24-26-án ülhetnek rá legközelebb a motorokra. Az akkori tesztet szintén Sepangban rendezik majd.
1. Valentino Rossi Fiat Yamaha Team 2:00.925
2. Casey Stoner Ducati Marlboro Team 2:01.320
3. Jorge Lorenzo Fiat Yamaha Team 2:01.680
4. Dani Pedrosa Repsol Honda Team 2:01.822
5. Ben Spies Monster Yamaha Tech 3 2:02.266
6. Andrea Dovizioso Repsol Honda Team 2:02.272
7. Colin Edwards Monster Yamaha Tech 3 2:02.479
8. Nicky Hayden Ducati Marlboro Team 2:02.493
9. Aleix Espargaro Pramac Racing 2:02.647
10. Loris Capirossi Rizla Suzuki MotoGP 2:02.763
11. Marco Melandri San Carlo Honda Gresini 2:02.810
12. Hector Barbera Aspar Ducati 2:03.032
13. Randy de Puniet LCR Honda MotoGP 2:03.043
14. Hiroshi Aoyama Interwetten Honda MotoGP 2:03.195
15. Marco Simoncelli San Carlo Honda Gresini 2:03.245
16. Alvaro Bautista Rizla Suzuki MotoGP 2:03.274
17. Mika Kallio Pramac Racing 2:03.359
2009-es körrekord (kvalifikációs edzés):
Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha 2:00.518
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ennél esetlenebb csúnyaságot ma nem fogsz látni
Van, aki szerint ízlésről nem vitatkozunk. Ezen nem is fogunk: ez viccesen csúnya.
- Hírek
Európába jön a világ legkirályabb motorversenye
A BMW vagy a Harley-Davidson baggere a gyorsabb versenypályán? Bizony, érkezik a King of the Baggers európai változata!
- Hírek
V2, szíjhajtás és nem Harley: Benelli Leoncino Bobber 400
Azt hihetnénk, a sorkettes tömegrettenetek mellett az európai piacra senki nem mer 35 lóerős, V2-es bobbert hozni, de akkor tévednénk.