A nemzetközi premierhez képest kis késéssel, péntek délután Magyarországon is bemutatták a Yamaha X-max 250-es robogót. A formás és praktikus gépet örömmel jártuk körül, arányai és tulajdonságai valóban ígéretesek – városba, környékbeli utakra, munkába vagy kirándulásokhoz egyaránt alkalmasnak tűnik.
Motorja négyütemű, teljesítménye 20 lóerő. Akár rövidebb autópályázást is kibír, ideálisnak tűnik arra, hogy kiváltsuk vele az autót a mindennapi közlekedésben. Maximális forgatónyomatéka 21 Nm, amelyet hatezres fordulaton ad le. A gazdaságos négyüteműnek 11,8 literes az üzemanyagtartálya, a 3-3,5 literes várható fogyasztás mellett nem kell gyakori megállókkal számolnunk.
A 110 millis rugóút talán kevés lesz a mi kátyúinkhoz, de kiindulva a korábbi Yamaha robogók alapján biztos, hogy a gyári hangolás aránylag univerzális lesz. A tengelytáv 1545 mm, vagyis egyáltalán nem rövid a gép – a 15-ös első kerékkel korrekt egyenesfutásra számíthatunk. A hátsó kerék a szokásos 14 hüvelykes. Mindkét fék tárcsa, hátulra 240-eset szereltek, míg előre 267 milliméterest.
A Yamaha nem titkolja, hogy fiatal, agilis közlekedőknek szánja a divatos külsejű robogót – nem véletlen, hogy a sajtópremier meglepetésvendége Talmácsi Gábor volt. A Moto2 világbajnokságban versenyző motorosunk elmondta, szeretné, ha nem csak az autósok, hanem a motorosok is belátnák, hogy ez a fajta közlekedés praktikus, gazdaságos és igenis férfias: nem csak nőknek meg kezdőknek való.
Bejelentette: idén új kezdeményezésbe fogtak, indul a Talmácsi Robogós Klub. Összefogást szeretne, hogy a két keréken való közlekedés még több örömet okozzon és biztonságosabb legyen. Kifejtette, hogy a motorosok összetartása közismert, de véleménye szerint a robogósokén okvetlen javítani kellene.
A talma.hu-ról és a Talmácsi Robogós Klub facebook oldaláról mindenki megtudhatja, mikor jönnek össze egy közös motorozásra, ezzel is felhívva az autósok figyelmét arra, hogy jobban számítsanak a közlekedésben a robogósokra. Szeretnék, ha az utcai motorozás biztonságosabbá válna, és a robogózás kultúrája jobban megvetné a lábát Magyarországon.
Az első közös gurulás június 15. kedden lesz, 19 órakor találkoznak Budapesten a Hősök terén.
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.