320 kiló, hat henger – a kölni bemutatójakor már beszámoltunk a BMW K1600GT-ről. Sokan lelkesedtek, de több olvasónk, ahogy mások is a nagyvilágban, kétségbe vonták az óriási túrázó motorozhatóságát.
Persze a bajorok tutira mentek, még szép, hogy nem adtak ki használhatatlan gépet; a fejlesztés során kilométerek ezreit tették meg. A gyárban tudják, hogy az alacsony súlypontú, menet közben állítható futóművű, blokkolásgátlós GT igen is agilis – hogy a leendő vásárlókat meggyőzzék, kiadták az új videót, amelyen mozgás közben látható az ezerhatos.
A K sorozat legnagyobb tagja 160 lóerős, de ez az adat keveset mond el. Ami igazán fontos, a 175 Nm-es nyomaték – mellesleg már rendkívül alacsonyan, 1500-as fordulaton előjön ennek a háromnegyede.
A fogyasztás a gyári adatok alapján kedvezőnek tűnik: 90 km/h-s tempónál 4,5 litert, 120 km/h-nál 5,7 litert eszik száz kilométeren. A luxustúrázó olyan extrákkal szerelhető fel, mint a kipörgésgátló, aminek giroszkópjával összekötötték az adaptív fényszórót. A fénynyaláb követi a kanyar íveit, illetve mindig a megfelelő távolságra világít.