W3-as csoda, ez kell a garázsba!

2011.01.04. 12:02

A W3-as motorkerékpár mindig is misztikus volt. Már az első világháború előtt próbálkoztak hasonlóval, akkor repülőgépek csillagmotorjából hasítottak ki egy szeletet. Alessandro Ambrogio Anzani persze örült ennek, konstrukciója még erre is jó volt – igazi sikereket azonban nem arattak a páratlan számú dugattyúval dolgozó gépek.

A nyolcvanas évek elején a legendás Lino Tonti, a Linto versenymotorok és a gyári V7 tervezője is megalkotott egy W3-as Moto Guzzit. A léghűtésest persze nem pályára szánta – igazi sikereit évtizedekkel korábban aratta, többek között a Magyarországról disszidált sikeres GP versenyzővel, Marsovszky Gyulával.

A legelterjedtebb W3-ast Jim Feulinghez köthetjük: az amerikai konstruktőr Harley Davidsonból hozta létre a maga változatát. A terebélyes blokkot chopper és crusier vázakba szerelte. A motorépítők lelkesen fogadták a háromhengerest, de az elterjedését a mérnök 2002-ben bekövetkezett halála meggátolta – csupán 18 darab készült az izgalmas konstrukcióból.

Aki esetleg azóta is Feuling W3-ra vágyik, most lecsaphat egyre; a január 6–8. között megrendezendő Mid America Las Vegas árverésen kalapács alá kerül a kilences vázszámú 150 lóerős, 2548 köbcentis változat, amelynek maximális forgatónyomatéka 170 Nm 3800-as fordulaton. 2003-ban épült, vázát a Kraft Tech készítette.

A fejreállított első villa szárvastagsága 58 milliméter. Elöl 110/90/19, hátul 200/60/16 gumikat kapott; a kerekek lassításáról PM fékek gondoskodnak. Nem kell attól félni, hogy ez széthajtott használtmotor, mindössze 547 kilométer futott.

Ha valamiért, akkor ezért érdemes leszívni a bankszámlát. Feltehetőleg motorozni is szórakoztató vele, de befektetésnek sem utolsó Feuling rendkívül ritka W3-asa. Kedves olvasóink, ha valaki megveszi, szóljon, kipróbálnánk.

Az oldalról ajánljuk

700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
  • Hírek

700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója

Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.

tegnap, 10:14
Nyerj vasárnap, adj el hétfőn
  • Tesztek

Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9

Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.

április 13., 14:20
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
  • Közélet

Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?

Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.

tegnap, 16:38
Guminyomás is lefújhat a dobogóról
  • Közélet

Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.

Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.

április 14., 16:58
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
  • Hírek

Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?

Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.

április 14., 15:47
MotoGP Katar - 2025.
  • Magazin

MotoGP Katar - 2025.

április 14., 15:11