B125: Már a civilek is gyűjtik

2011.01.16. 12:41 Módosítva: 2011.01.31. 14:36

Fénykép0193

Valahogy így néz ki az utcáról nézve, ha egy civil is csatlakozik az aláírásgyűjtéshez. A levélíró a telkére jár ki hetente két-három alkalommal – ez oda-vissza nagyjából 12 kilométert jelent. Van egy 1,8-as Daewoo Tacumája, ami nyilvánvalóan pont háromszor annyit fogyaszt, mint egy finom, a földutakon elegánsan hullámzó 125-ös enduró, ami a fent említett feladatra kiválóan alkalmas lenne.

A Daewoo kell, mert gyerekek vannak, viszont második autót tartani heti negyven kilométer miatt iszonyatos luxus lenne. Arról nem is beszélve, hogy a kis endurónak nem csak a fenntartási, hanem a bekerülési költsége is messze elmaradna egy másik kocsiétól. Nem maradt más: a B125-nek jönnie kell, írja a levélíró, hiszen két kölyök mellett nincs az embernek szabadideje holmi A1-es jogsikra, arról nem is beszélve, hogy a faluban, ahol lakik, nincs is erre lehetőség. Ő civilként kezdte el gyűjteni az aláírásokat.

Fénykép0194

Ön pedig ne féljen akkor sem, ha éppen Spanyolországban nyaral: nem fog lemaradni, ha csatlakozni szeretne a kezdeményezéshez. Csak menjen el Barcelonába a Sagrada Familiához, ott forduljon be a Calle Lepanto 311. alatti kisboltba, melynek Paprika Gourmet a neve. Csak szólni kell, és Veronika, a magyar tulajdonos már oda is sederinti keze alá az ívet.

B125 – Miről szól a kezdeményezés?

Hiába modern és környezetbarát az 50 köbcentis robogó, ha a hivatalosan 45 km/h-ra korlátozott végsebességével inkább mozgó forgalmi akadály, mintsem valóságos ingázási és közlekedési alternatíva.

Európa számos jól motorizált országában – feltételekhez kötve – érvényes a szabályozás, ami megengedi, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethetőek legyenek a 125-ös, legfeljebb 11 kW-os robogók és motorkerékpárok. Az ottani a döntéshozók felismerték, hogy a nagyvárosi dugók nemzetgazdasági léptékkel is mérhető károkat okoznak azon túl, hogy tönkreteszik milliók életét és egészségét.

Itt az idő, hogy Magyarországon is rendezzük a helyzetet. A várt hatások között szerepel a segédmotoros kerékpárok és a most rendszám nélküli motorok biztosítási hátterének rendezése, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági ellenőrzésük lehetővé tétele, és a modern, környezetkímélő motorkerékpárok üzembehelyezése.


B125 – népi kezdeményezés nagyobb térképen való megjelenítése

Amennyiben listánkon nem talál a lakóhelyéhez közel egy létesítményt sem, ide kattintva letöltheti a domumentumot. A kinyomtatott, majd kézzel kitöltött aláírási ívet elpostázhatja címünkre (Totalcar.hu Informatikai kft, 1033 Budapest, Flórián tér 1.). Kérjük, a borítékra írja rá, hogy 125.

Várjuk azon helyek – boltok, kereskedések, klubok, szórakozóhelyek, stb. – címét, ahol szintén szeretnének részt venni a gyűjtésben.