Elég sok pénze, és ideje volt
Egy arizónai aukción árverezik el a világ egykori legmagasabb motorkerékpárját. A svéd építő csupán olyan szempontból furcsa, hogy a Big Toe-hoz hasonló hasznavehetetlen szörnyek szinte kivétel nélkül az Egyesült Államokban épülnek össze, vagy pattannak ki valakinek a fejéből. Tom Wilberg egyébként minden más téren megegyezik azokkal az álmodozókkal, akik hülye ötlettel, rengeteg pénzzel és energiával, és persze kellő szaktudással rendelkeztek ahhoz, hogy bekerülhessenek a Guinness rekordok könyvébe.
A Big Toe elnevezésű gép – ugye a Big Foot analógiájára felépített zseniális szójáték megvan? – a valaha volt legmagasabb, működő, megülhető motorkerékpár címet vitte el még évekkel ezelőtt.
A traktorkerekes, ízlésesnek semmiképpen nem mondható monstrumot egy 1975-ös Jaguar E-type 5,3 literes, 300 lóerős, V12-es motorja mozgatja.
A felépítmény 2,3 méter magas, és négyszer nehezebb, mint egy Honda Goldwing – egészen pontosan 1 645 kilogramm. Állítólag 3 000 nettó munkaórát fektettek bele a motorépítésbe; végül hat év alatt készült el a mű.
A Big Toe végsebessége 100 km/h, bár ezt maguk az építők sem merték sokszor kipróbálni.
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.