Terjeszkedő Victory, csőddel küzdő Norton

2011.02.24. 18:04

A Victory követi a Harley-Davidson példáját, belép az indiai piacra. Első fázisban az Amerikában gyártott gépek forgalmazása indul meg, a premier az Újdelhi Auto Expón várható.

India közismert arról, hogy a külföldi járműveket óriási büntetővámmal sújtja. Aki teheti, helyben épít üzemet – legutóbbi bejelentése szerint hasonlóan cselekszik a Harley-Davidson is. Ha a Polaris csoporthoz tartozó Victory-t jól fogadják, szintén meglépik ezt: az olcsóbb ázsiai munkaerő talán a nemzetközi árképzésen is éreztetheti hatását.

Az Amerikából Angliába hazaköltöztetett Nortonnak nincs ilyen szerencséje. Ugyan próbálnak több országot behálózó értékesítést rendszert kiépíteni, de a legújabb ágazati hírek szerint komoly anyagi gondokkal küzdenek.

Panaszkodnak a beszállítók, elégedetlenek a vevők: egyiknek a pénze késik, másiknak a motor átadása. Közgazdászok már korábban is kritikával illették a cég pénzügyi modelljét. A szintén angol, de már Ázsiában is gyártató Triumph-ot hozták fel ellenpéldának.

Jon Bloor márkája tizenegy évig veszteséges volt, ám ez nem okozta a cég halálát, hisz volt fedezetük, ezzel számoltak a márka feltámasztásakor. Bemutatkozó blokkjuk egy kevésbé modern háromhengeres volt, amely köré több modellt is építettek. Az első igazán csúcstechnikájú géppel hét évig várták – a Norton ezt jelenlegi helyzetében nem képes lemásolni. Szakértők szerint a rossz árképzés, a drága angol munkaerő és a szűk réteg ízlésének megfelelő motorok nem jelenthetnek sikert az állandósult negatív gazdasági helyzetben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.