Hondák sárba és terepre

2011.05.05. 14:20

Nem csak a KTM villantotta meg a jövő évi terepeseit, hanem a Honda is: itt a 450, 250 és 150 CRF-R – nem csak a grafika újult meg. Három különböző hengerűrtartalom, de négy modell, hisz a legkisebből R és RB kivitel is elérhető. Ezeknek csupán a kerékmérete különbözik; az egyik 17/14 a másik 19/16 hüvelyk átmérőjű abroncsokon gördül.

Az egyhengeres négyüteművel leginkább a juniorokat célozzák meg. Nőtt a teljesítmény, ami az új hengerfejnek, a vezérműtengelynek és a rövidszoknyás dugattyúnak köszönhető. A jó gázreakciók érdekében FCR porlasztót kapott a 149 köbcentis blokk. Az első kerék csillapításért 37-es Showa USD villa felel, míg hátul Pro Link himbarendszer dolgozik.

A 250-es átalakításnál a szélesebb használható fordulatszám-tartomány volt a cél. Ennek érdekében új hengerfejjel, nagyobb szelepekkel és módosított vezérműtengellyel látták el. Az Unicam blokk főtengelye erősített, a kipufogója pedig halkabb – a versenymotorokra is egyre szigorúbb előírások vonatkoznak.

A berúgókar formáján alakítottak, de nem hagyták érintetlenül a lábtartókat sem. A futómű is változott, igaz kívülről nem látni: finomabbak a beállítások, az idei kiadásnál még jobb tapadást ígérnek.

A legnagyobbik, a 450-es az MX1 kategóriába való: a blokk változatlan maradt, a 2012-es szezonra ennél is a futóművet erősítették meg. A gyáriak ígérete szerint a kigyorsításoknál és az ugrások utáni leérkezéseknél érezhető majd pozitív javulás.