Minden héten újabb terepmotorokat mutatnak be: a KTM és a Honda után itt a két Kawasaki. Az új KX450F és KX250F az MX kategóriák egyik kedvence lehet – a figyelemfelkeltő zöld szín adott. Ami igazán meglepő, az elektronikus rajtprogram. Ugyan az utóbbi időben a krosszmotorokon is terjednek a fedélzeti számítógéppel megtámogatott okosságok, de ilyen mértékű újításra még nem volt példa.
A rásegítés és annak fokozatai a 450-es egyhengeres kormányáról kapcsolhatók – a gyáriak ígérete szerint az új rendszer minden talajviszonyon maximális tapadást biztosít. Csupán az első két fokozatban avatkozik be a számítógép, a harmadikban már tényleg a motoros tudása számít.
Ezen az újításon túl nem nagyon változott a gép: a 90/100-21 méretű első gumi helyett 2012-től 80/100-21-essel szerelik fel. Hogy a plusz elektronika helyet kapjon a slank motoron, kisebb lett az üzemanyagtartály. Az eddigi 7 liter helyett, mindössze 6,2-vel gazdálkodhatnak a krosszosok.
A kis 250-es sincs híján az okosságnak. A terepesek között elsőként dupla befecskendezőt szereltek rá, amelynek eredményeként a teljes fordulatszám-tartományban egyenletes erőleadásra számíthatunk.
Természetesen az injektortérkép testre szabható, számítógépen keresztül lehetséges a finomhangolás. Az SFF (Separated Function Front) egycsöves nagydugattyús első villától precízebb reakciókat és jobb tapadást várhatunk.
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Közélet
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.