Honda: ennél a Simson is szebb?

2011.06.19. 09:33 Módosítva: 2011.06.19. 10:08

A Hondának megtetszett az európai módi, azonban nem lennének japánok, ha nem csinálták volna meg egy kicsit rafináltabban. A Smart, a Mini és a Volkswagen elektromos robogói után ők is kiadták a sajátjukat, amihez azonnal egy nyilvános tesztprogramot is rendeltek. A hazai piac mellett a dinamikus közlekedésű Barcelonába telepítenek 18 darabot - az egyéves próba alatt felhasználói visszajelzéseket gyűjtenek.

Az EV-neot 2,8 kW, vagyis 3,8 lóerő teljesítményű elektromotor mozgatja, amelynek táplálásáért 72V-os lítium-ion akkumulátor felel. A hatótávolságtól egyelőre nem esünk hasra: mindössze 34 kilométerre képes a kis Honda. A konnektoron töltött idő sem túl rövid, normál módban 3,5 óra kell a teljes feltöltöttséghez. Ha nagyon sietünk, fél óra kell a gyorstöltéshez, igaz, ez nem regenerálja száz százalékosan az akkukat.

A robogó tömege 110 kiló, erről az akkucsomag tehet. Az EV-neo 12-es kerekeket és vidám digitális kijelzőt kapott. A biztonságos közlekedés érdekében kombinált fékrendszerrel szerelték fel - a tömeg miatt ez nem is baj.

Az aranyosan bugyuta forma nem rossz, bár ebben a tekintetben a németek elektromos Schwalbéját nem lehet megütni. Egy biztos, az egyre erősödő villanyrobogós piacon egyelőre nem a dizájn a döntő: a gyártóknak még az igazán használható kialakítást kell megtalálni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.