Egyhengeres Ducati. Csemege!

2011.06.29. 13:58 Módosítva: 2011.06.29. 22:57

Ismét van egyhengeres Ducati, de egy másik cégnek készítik: a 450-es léghűtésest a Borile B450 Scramblerbe építik. Ez a két cég korábban beígért együttműködésének első gyümölcse – a részletek nem ismertek, de az adatok alapján úgy tűnik, hogy a konstrukció a 796-os Monsterben megismert L2-ből készült.

A furat löket aránya 98x60 milliméterre változott. Az üzemanyagot elektronikus befecskendező adagolja. A menetteljesítmény egyelőre titkos, de Umberto Borile ígérete szerint a milánói EICMA kiállításig minden kiderül. A motor profilját meghatározza, hogy az szívócső előre, a kipufogó pedig hátra mutat – szokatlan, de nem zavaró az építésmód.

A B450 igazodik az olasz hagyományokhoz, hisz kontúrjai nagyon hasonlatosak a csodálatos, szintén egyhengeres Ducati Scramblerhez – ez a hetvenes évek egyik sikermotorja volt, máig veteránosok és gyűjtők kedvence. Talán nekik szánják az elöl 19-es, hátul 18-as kerekeken gördülő kisszériás motort: komoly terepezésre alkalmatlan, de földutas barangolásokhoz ideális lehet a desmodromikus vezérlésű egyhengeres.

Olasz ágazati hírek szerint a Ducati is megfontolta a konstrukció felhasználást. Feltehetőleg a rétegmotornak tekintetett Borilét főpróbának tartják - ha sikeres lesz, akár még Ducati logóval, kedvezőbb áron is viszontláthatjuk a 450-est.