Kémfotó szivárgott ki a Ducati új szupersport modelljéről, a 1199-esről. A fejidomról készült fénykép az olasz Motociclismo magazin internetes oldalán jelent meg. Az újság júliusi száma további részleteket hoz majd nyilvánosságra a gépről, amely a rövid beharangozó szerint meghatározó technikai mérföldkő lesz mind a gyár, mind pedig a motorsport történetében.
A motor a 2009-ben piacra dobott 1198-ast váltja majd a modellpalettán. A mérnöki bravúr további 20 lóerőt csikart ki a desmodromikus vezérlésű L2-esből, amely információink szerint így már 190-et tud. Amivel viszont a bolognai gyár ismét beírhatja magát a járműtechnikai történelemkönyvekbe: nem megerősített források szerint a MotoGP-ben használatos könnyített anyagok alkalmazásával nagyjából 140 kilóra csökkentenék a 1199-es súlyát, ami így a 250-es ETZ-vel került egy súlycsoportba.
Ha sikerül tartani a tömeget, a jelenlegi konkurenseknél minimum 30 kilóval mutathat kevesebbet a mérleg: a Ducati megint feladta a leckét. A fejlesztésben részt vett a veterán ausztrál versenyző, Troy Bayliss is, aki egyszerűen csak „the Beast”-nek nevezte a gépet.
A Motociclismo elképzelhetőnek tartja, hogy a sportmotor a nem kimondottan olaszos hangzású, viszont annál sokatmondóbb „XTreme” fantázianévvel kerül majd a piacra, ám a gyár ezt sem erősítette meg – egy biztos, ez az elnevezés nem passzolna a megszokott nevek listájába.
Valószínűleg az újság júliusi számából sem fogunk több lényeges információhoz jutni, ugyanis a Ducati nagyon jól tudja, hogy a titokzatoskodás nemcsak kitűnő marketingfogás, de még jól is áll a 1199-esnek. Nem úgy, mint – egyes vélemények szerint – a lámpa feletti LED-sor.
Az 1199-est a novemberi milánói motorkiállításon leplezik le.