A Yamasaki lesz Európa királya

2011.07.04. 16:48

A kínai motorkerékpár-gyártók mellett a külföldiek is felismerték, hogy a kelet-ázsiai óriás rendkívül gyorsan bővülő piacot jelent. A prémiumkategóriás gépek iránti kereslet növekedését a szombaton kezdődött pekingi nemzetközi motorshow népszerűsége is bizonyítja.

A kínai-olasz közös rendezésű kiállításon a két ország gyártóin kívül elsősorban a japánok mutattak be új modelleket, de néhány német vagy amerikai gép is feltűnt a 22 ezer négyzetméteres csarnokban, ahol a felszerelés- és alkatrészgyártók standjai szintén elfértek.

A kiállított darabok között szerepel néhány épített motor is, amelyek tisztító- és polírozó eszközök számára nyújtanak reklámfelületet. Ezt a célt szolgálja a rózsaszínű Hello Kitty-s kínai Chang Jiang, a helyi BMW-kópia, és a Mao Ce-tung alakjával dekorált kekiszínű oldalkocsis társa.

A kínai névadási szokásokat hűen követő kiállító, a Yamasaki képviselője beszámolt a cég terveiről, melyek között a kelet-európai piac meghódítása is szerepel. Kínában évente 18 millió motorkerékpárt adnak el, a vásárlói igények pedig növekedni kezdtek. Gazdasági szakértők szerint a gazdagodó középosztály egyre több tagja engedheti meg magának a státusszimbólumnak számító külföldi motorok birtoklását.

A Ducati két éve érkezett Kínába. Az első évben húsz motort sikerült eladniuk, de az idén megnégyszereznék az eladásaikat. A cégnek mindössze három bemutató terme van, de 2011-ben további héttel bővítik a számukat – tájékoztatott Evan Mak, a Ducati China vezérigazgatója.

Az idehaza is ismert ötmilliós Diavel Kínában sokkal drágább. Ennek ellenére a 330 ezer jüanba (9,3 millió forint) kerülő csúcsmodell szállítását csak három hónappal későbbre tudják vállalni; a március végi bemutató után két héttel már húszat adtak el belőle. Ami a vevők korosztályát illeti: eleinte a 35-50 év körüliek vásárolták motorjaikat, de mostanra egyre több a fiatal is.

Kínában még újdonságnak számít a nagy köbcenti, ezért a cég tréningeket, bemutatókat rendez, vezetési tesztekre hívja az érdeklődőket. A piaci jelek a szakemberek számára egyértelműek: a felsőkategóriás járművekre egyre nő az igény.

A Ducatinak Sanghajban van az ázsiai és csendes-óceáni központja, innen vezénylik a térségi eladásokat. Anna Lisa Pecchiari a terület kommunikációs igazgatója elmondta, hogy az ázsiai piac a teljes árbevételből egyre nagyobb szeletet hasít ki magának. A cég számára első az Egyesült Államok, majd Ázsia következik, és Európa zár 20 százalékkal.

A kérdésre, hogy nem terveznek-e ázsiai üzemet létrehozni, Pecchiari elmondta, már épül egy összeszereléssel foglalkozó gyáruk Thaiföldön, s várhatóan még az idén átadják. A térség mellett elsősorban a kedvezőbb adózási és munkaerő-feltételek szólnak – magyarázta a Ducati kommunikációs igazgatója.

Az oldalról ajánljuk

Két endurót mutatott be a Triumph
  • Hírek

Két endurót mutatott be a Triumph

A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.

március 31., 15:07
Rágyúrt a BMW a G-pontra
  • Hírek

Rágyúrt a BMW a G-pontra

Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.

április 1., 09:45
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

11 órája
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
  • Hírek

Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph

Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.

április 2., 14:23
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezon
  • Közélet

Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.

Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.

március 31., 16:35