A hangos terepmotor a múlté

2011.07.15. 07:40

Nem csak Sárváron készülnek elektromos motorkerékpárok. Néhány száz kilométerrel nyugatabbra, az ausztriai Mattighofenben is minden készen áll a gyártásra: az év végén bemutatják a KTM Freeride végleges változatát.

Az akkumulátorokról táplált terepmotort már évek óta fejlesztik, de a tesztfázis véget ért. Információk szerint utcai verzió is várható, melyen lámpa és irányjelzők teszik lehetővé, hogy ne csak utánfutón menjünk ki a terepre.

A hírek szerint 2012-ben supermotó kivitelt is bemutatnak – már elképzelni is izgalmas, hogy a villanymotor 44 Nm-es nyomatéka milyen játékokra teheti alkalmassá a 17-es gumikkal szerelt kanyarvadászt.

A Freeride méretei megegyeznek egy kétütemű 125-össel. A permanens mágnest alkalmazó szinkron elektromotor teljesítménye 6000 fordulat / perc mellett harminc lóerő. A táplálásáról 2,5 kWh-os lítium-ion akkumulátor gondoskodik, kapacitása nagyjából egy óra csapatásra elég. A töltési idő másfél óra, de érdemes pótakksit vinni - a csere csak néhány percet vesz igénybe.

A Freeride esetében inkább kisebb akkumulátort választottak, ez az alacsony tömeg kulcsa - a KTM mint mindig, most is a Ready to Race filozófiához ragaszkodik. Az ígéretek szerint a gép ára kevesebb, mint 10 ezer euró lesz.

Az oldalról ajánljuk

Nem szaggat háztetőket az új Benelli Tornado
  • Hírek

Nem szaggat háztetőket az új Benelli Tornado

Nem a sportosságot, inkább a szexi dizájnt kereső vásárlókra gyúr az 550-es Benelli.

13 órája
Ázsiai sikermodellt hoz Európába a Honda
  • Hírek

Ázsiai sikermodellt hoz Európába a Honda

Óvatos felvezetés után végre felénk is elhozza a Honda a GB350S modellt, és rögtön rittyent mellé egy 500 köbcentis testvérmotort.

november 29., 15:12