Drámai bejelentést tett a Yamaha: jövőre nem vesz részt gyári csapattal a Superbike világbajnokságon. A két pilótát, Marco Melandrit és Eugéne Laverty-t, illetve a motorsport-rajongókat sokkolta a hír.

A válság miatt nehézségekkel küzdő gyár egyelőre marketing-stratégiájának változásával magyarázza döntését. Lehetséges, hogy a Ducatihoz hasonlóan csak egy fejlesztési ugráshoz gyűjtenek erőt? A japánok ígérete szerint továbbra is készítenek majd verseny kiteket a yamahás magáncsapatok részére.
A versenyzők értetlenségét fokozza, hogy a Yamaha idén is eredményesen szerepel a világbajnokságon, a konstruktőrök közt a második helyen áll, míg a pilóták versenyében Silverstone után Melandri a harmadik, az újoncnak számító Laverty pedig a negyedik.
A Motosprintnek nyilatkozó Melandri arra is kitért, hogy a Yamahával kötött szerződése alapján automatikus hosszabbításra számíthatott volna, hiszen ennek feltétele, hogy július 31-én legalább a harmadik helyen kell szerepelnie a pontversenyben. A MotoGP-ből átszerződtetett pilóta nem aggódik jövője miatt, bízik benne, hogy biztosan talál új csapatot a 2012-es szezon kezdete előtt.

Ugyan az ír származású Lavertynek sincs még konkrét ajánlata, de annyit már elárult a Belfast Telegraph-nak, hogy a Yamaha bejelentése óta folyamatosan keresik más csapatoktól. Az sem elképzelhetetlen, hogy csapattársával ellentétes utat jár majd be, s átigazol a MotoGP-be, bár mint megjegyezte, még egy Superbike élversenyzőnek sem könnyű az út a motorsport csúcsát jelentő versenysorozatba.
A Superbike vb-t érintő másik érdekes hír, hogy a jövő évtől minden versenyző csak egy versenymotort használhat egy versenyhétvége alatt. A WSBK főnöke, Paolo Flammini szerint a döntés akár 25 százalékos, vagyis évente akár 350 ezer dolláros megtakarítást jelenthet a két versenyzővel induló csapatok.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.
- Közélet
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.