Ha ezt veszed, nem nyúl le az állam

2011.12.13. 18:26

A Honda a kismotorjaival vált naggyá. A világ vezető motormárkája valahogy úgy kezdhette, mint a kínai gyártók egy része, leszámítva, hogy nehezen találnánk ma olyan embert, aki szerint a japánok kezdetben silány termékekkel árasztották el a piacot.

A japánok legújabb alapmodellje, a Vision50 megérkezett Magyarországra. Arról a nagykerekű robogóról van szó, amelynek 110 köbcentis változata, nemrég a Lead-et váltotta fel a cég kínálatában. Az ötvenes verziót is négyütemű motor hajtja, amely természetesen ezúttal is befecskendezős. Aki egy kicsit is ért a robogókhoz, valahogy így képzeli az unalmasan megbízható, nem túl gyors, de fillérekből fenntartható városi közlekedési eszközök legújabb generációját.

A gyári adatok szerint két liternél is kevesebbet fogyaszt 100 kilométeren a Vision50, persze ehhez harminccal kell haladnunk. Aki ilyen robogót vesz, annak le kell mondania a nagytestvérre szerelt kombinált fékrendszerről, de figyelembe véve, hogy motor teljesítménye ezúttal körülbelül 3,5 lóerő, valószínűleg nem lesznek gondok a megállással.

Vajon miért van egy márkának szüksége két, egymáshoz ilyen közel eső típusra? A Honda döntését mindenekelőtt az ár indokolhatja. A Vision 50-et nem kell forgalomba helyeztetni, így a használatbavétel költségei több mint százezer forinttal alacsonyabbak, mint amit a nagyobb modell tulajdonosának kell fizetnie. A kis gép ára 449 ezer forint, míg a nagyobbért, regisztrációs adóval együtt 553 ezret kérnek.

Aki élőben kíváncsi a legolcsóbb Honda típusra, az december 16-án, vagyis most pénteken este hatig, szombaton pedig öt óráig nézheti meg első példányait a Honda kereskedésekben.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.