
A közelmúltban beszámoltunk arról, hogy az osztrák KTM, Európa legnagyobb motorgyártója, mellesleg a Husaberg tulajdonosa, az ügyvezető Stefan Pierer cégén keresztül megvette a BMW-től az egykor svéd, ma olasz Husqvarnát. Bonyolult, mi? Mi is csak kapkodjuk a fejünket.

A múlt heti hírek szerint az eladatlan Husky modellek jelentős árengedménnyel kaphatók, köztük az olyan csemegék is, mint a 900 Nuda. A legfrissebb hírek szerint mégsem bocsátanak el 212 alkalmazottat Varesében, de jelentős átszervezések várhatók. Az első változás leginkább jogi: a székhely már hivatalosan is átkerült Ausztriába, vagyis az egykori svéd, majd olasz cég immár osztrákká vált.

Hogy tovább keveredjen a nagy terepes teleregény történeti szála, a szintén KTM tulajdonában levő, szintén svéd eredetű Husaberg márkát viszont megszüntetik, pontosabban visszatér elhagyott anyja ölelő karjai közé a Husqvarnához, de a név nem marad meg. A Pierer-éra első saját modelljeit az októberi motorkiállításokon mutatják be. A gyár közleménye szerint a régi gépek alkatrészellátása zavartalanul megy tovább.
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.