Dögös lett a meztelen Benelli

2013.10.10. 17:24

A Benelli tavaly ősszel, a milánói EICMA motorkiállításon leplezte le soros négyhengeres csupasz gépét, a BN 600-at. A kínai tulajdonban lévő olasz márkánál most úgy döntöttek, az alapok megtartásával elkészítik az R-változatot is.

Változatlan marad tehát a 600 köbcentis, soros négyhengeres blokk, amely továbbra is 82 lóerős, legnagyobb nyomatéka 52 newtonméter. Szintén megmaradt az elektronikus benzinbefecskendezés, a nedves kuplung, valamint a hatsebességes váltó is.

 bn-600r-benelli-parte-da-4-cilindri-per-il-rilanci hd 49176

Az alap BN 600-hoz képest komolyabb változást a futómű jelent. Előre 50 milliméteres Marzocchi fejre állított villát szereltek, melynek rugóútja 120 mm. Hátra Sachs rugóstag került, állítható előfeszítéssel, és 123 milliméteres rugóúttal. A lassításról elöl két 320 mm-es, hátul pedig egy 260-as Brembo tárcsa gondoskodik.

 bn-600r-benelli-parte-da-4-cilindri-per-il-rilanci hd 49179

A motor száraz tömege 208 kilogramm, üzemanyagtartálya 15 literes. A BN 600 R vezetője 800 milliméter magasan ül, utasának ennél nagyobb, 940 mm-es ülésmagasság jut. A 17 collos alufelnire elöl 120/70-es, hátul 180/55-ös abroncsot szereltek. A színválasztékot fehér, fekete és vörös alkotja.

A Benelli 6490 eurós (közel kétmillió forintos) árcédulával látta el a BN 600 R-t, a magyarországi ár azonban egyelőre nem ismert.