Fél évszázad után visszatér a Saroléa

2014.04.29. 14:53

A Saroléa névre keresztelt belga vállalat a 19. század végén még fegyvergyártással kezdte működését, később azonban járművek készítésére váltott. Előbb bicikliket, majd 1903-tól közel hatvan éven át motorkerékpárokat gyártottak. A hatvanas években azonban eltűntek a palettáról.

Közel félévszázados szünet után a belgák a világ egyik legkeményebb motorversenyét, a Man-szigeti TT-viadalt szemelték ki a nagy visszatérésre. Ehhez pedig egy érdekes koncepciót is választottak: klasszikus stílusú sportgépet terveztek, modern technikával. A café raceres külső ugyanis elektromos hajtást rejt. A 130 kilowattos (177 lóerős) villanymotort szénszálas vázba építették, így súlya az elektromos gépek mezőnyében nem számít nagynak: 191 kilogrammos.

Kérdés, hogy mindez mire lesz elég az idei futam nagy esélyese, a Mugen Shinden San versenygépe ellen. Persze így elsőre nem is kimondottan a győzelem lehet a Saroléa célja, sokkal inkább az, hogy a szabadedzések során értékes adatokat és információkat gyűjtsenek, valamint végig tudjanak menni a versenyen is. A belgák SP7 nevet viselő modelljének nyergébe Robert Wilson ül, aki még viszonylag tapasztalatlannak számít a TT-mezőnyében: először 2011-ben állt rajthoz a Man-szigeten.

Az egyelőre kérdéses, hogy a visszatérő Saroléának milyen céljai vannak a jövőre. Nem tudni ugyanis, hogy a Man-szigeti verseny csupán egy fellángolás, vagy a híres futam körüli felhajtást ügyesen meglovagolva újabb, utcai típusok bevezetését tervezik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.