2014.09.02. 12:15

A német Clemens Neese néhány évvel ezelőtt fogott bele a Horex motormárka feltámasztásába. Az előszériás példányokat már kipróbálni is volt lehetőségünk, és az érdekes koncepcióval – VR6-os blokkal – készülő motor bizony nem is tűnt reménytelennek. Azóta még két újabb modellt is bemutattak, de úgy tűnik, a nagy visszatérésnek most vége.

A német márka tervei több komoly befektető figyelmét is felkeltették, mintegy 12 millió eurót pumpáltak a vállalatba. Mára azonban a tőlük származó pénzeket felélték, és augusztus végén csődöt jelentettek. A hírek szerint ugyanis nem jöttek be a számításaik, és nem volt megfelelő érdeklődés a méregdrága, 8-10 millió forint körüli áron kapható luxusmodellekre.

Bár pontosan nem tudni, hány példányt sikerült értékesíteni, az biztos, hogy az eladások elmaradtak a várakozásoktól. Egyes források szerint 3-400 darab Horex talált gazdára az elmúlt időszakban, míg mások szerint a százat sem érték el. A cél pedig négy számjegyű, ezres nagyságrendű eladás lett volna.

A mostani problémáknak már decemberben is voltak előjelei: a Horex minden gyártási folyamatot visszarendelt saját augsburgi üzemébe. Ezt akkor az összehangoltabb munkával indokolták, utólag viszont világos: a költségeket próbálták csökkenteni. Nem jártak sikerrel, a cég felszámolása megkezdődött – kérdés, a közeljövőben lát-e még valaki fantáziát a koncepciójukban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.