Meghízott a meztelen Aprilia

2014.11.09. 07:18

Az Aprilia nagyon jó időzítéssel mutatta be Milánóban az új RSV4-eseket, azonban nem csupán ennyi újdonsággal készültek az EICMA motorszalonra. Szintén két változatban érkezett meg a felfrissített Tuono V4-es.

Az egyik legszembetűnőbb változást már a teljes típusjelzés - Tuono V4 1100 - is sugallja: a korábbinál száz köbcentivel nagyobb, 1,1 literes motorblokkot kapott a meztelen gép. Ez plusz öt lóerőt jelent, így 175 lovas csúcsteljesítményre képes a négyhengeres V-motor. Maximális nyomatéka 120 newtonméter. Persze nemcsak a műszaki tartalomban, hanem a kinézetben is vannak eltérések az elődhöz képest.

Bár a Tuono alapvetően egy csupasz gép, a jelenlegi formaterv alapján inkább félmeztelennek mondanánk. A fejidomot átalakították, és az RSV4-esről is ismerős, három részre osztott lámpa itt is megjelenik. Az ülésmagasság másfél centivel alacsonyabb lett, a kormány pedig ugyanennyivel keskenyebb, ezzel a gyáriak kényelmesebb üléspozíciót, és könnyedebb manőverezést igyekeztek elérni.

Az új Tuono V4 kétféle kivitelben, RR és Factory változatban készül. A fékek mindkét esetben a Brembo termékei, a futómű viszont különbözik. Míg az RR-nél elöl-hátul Sachs alkatrészeket használtak fel, addig a Factory Öhlins versenyfutóművet kapott. Emellett a fényezésben, matricázásban van még eltérés, na meg persze az árban. Bár hivatalos adatok még nincsenek arról, hogy a felhizlalt Tuonókért mennyit kell majd fizetni, az biztos, hogy a Factory-ért mélyebben kell majd zsebbe nyúlni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.