Kompresszoros Kawasaki gyorsulásra

2014.12.12. 10:20

A Kawasaki mindenféle álszerénység nélkül azzal a szlogennel vezette fel a H2 Ninja bemutatóját, hogy elkészítették napjaink leggyorsabb sportmotorját. Előbb a kimondottan versenypályákra szánt H2R-t leplezték le, majd a milánói EICMA motorszalonon a nagyközönség elé tárták az alap H2-t is.

A 998 köbcentis sornégyes Ram-Air rendszerrel akár 210 lóerős teljesítményre is képes, 133 newtonméteres csúcsnyomaték mellett. A versenyváltozat pedig még ennél is többet tud, 300 lóerő fölött teljesít. A gyáriak ezeket a számokat gyorsan össze is kapcsolták a dragversenyzéssel, és a New York-i Autószalonra elkészítettek egy egyedi gépet a H2-ből. 

Az első igazán szembetűnő különbséget a motor hossza, illetve megnövelt tengelytávja jelenti. Ezt az Adam’s Performance hosszított Strong Arm lengőkarjával érték el. A hátsó kereket pedig szénszálasra cserélték, amelyet a Brock’s Performance készített el. Ezekkel a változtatásokkal mintegy ötkilós súlycsökkentést tudtak elérni.

Ezen kívül igazán nagy változások nincsenek. Hátul a rugóstagot is lecserélték, de a blokkhoz nem nyúltak. A gyorsváltó is megmaradt, de kiegészítették egy air shifterrel. A Custom Ninja H2 Hybrid megépítésébe bevonták a tizenegyszeres drag-bajnok Ricky Gadsont is. Ha pedig már részt vett a munkában, rögtön meg is hajtotta az elkészült gépet. A Rockingham Dragwayen 8,213 másodperc alatt teljesítette a negyed mérföldet, csúcssebessége pedig 277 km/h volt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.