Tegnap ismét egy marathoni szakaszhoz értek a motorosok – a nap végén külön táborba érkeznek, ahová nem követi őket a csapatuk. A karbantartásokat így maguknak kell végezniük, segítség és pótalkatrész nélkül. Egy 385 kilométeres bevezető után átléptek Chiléből Argentinába, és elkezdődött a 358 kilométeres gyorsasági szakasz, ami 3600 méter magasság fölé tekergőzött az Andok sziklái között. A végén pedig 116 kilométer levezető után megérkeztek a bivakba.

Az előző marathoni szakaszon dőlt el, hogy nem Joan Barreda Bort fogja megnyerni a 2015-ös Dakar Rally-t. A katalán motoros túllendült a törésen, és két nap alatt sikerült annyira összeszednie magát fejben, hogy ismét behúzott egy szakaszgyőzelmet, bizonyítva, hogy fizikailag és mentálisan is ott van a csúcson, csak a szükséges szerencse nem adta ki.
"Nagyon jól kezdődött a nap, minden a helyére került. Könnyű volt, keveset kellett navigálni. A fő műsorszám holnap jön, az lesz az érdekes. Nagy kár, ami Uyuniban történt a sós síkságon. Az élen voltam, a legnehezebb rész jött, és nem sikerült. Most már csak be kell fejeznem, a szerepem arról szól, hogy segítem a csapatot, és próbálok kihozni egy jó eredményt" – nyilatkozta Barreda a célban.

Valamivel több, mint másfél perces lemaradással követte őt Marc Coma, aki továbbra is őrzi vezető helyét, mögötte pedig két csapattársa érkezett meg legkorábban, Ruben Faria és Toby Price vitte el a harmadik és negyedik helyet. Az ötödik legjobb időt a Honda utolsó esélyese, Goncalves futotta, az összesített táblán csak hét perccel marad le Comától.
"Minden szakasznak megvannak a maga nehézségei. Ma reggel például a nagy magasság és -10 fok körüli hőmérséklet volt az. Akár tetszik, akár nem, ez tényleg kiszívja az energiád. A szakasz egyébként viszonylag könnyű és szórakoztató volt. Kaptunk közben egy kis esőt, meg néhol volt sár, de nem volt nagy ügy" – mesélte a címvédő Mar Coma.

Az előző szakasz győztese, Helder Rodrigues igyekezett minél kevesebbet kockáztatni: "Én indultam először, és nyitottam az utat. Nem volt túl nehéz, de óvatosnak kellett lenni, el kellett kerülnöm az eséseket. Biztonságra játszottam, célba akartam érni, plusz a motorral is finoman kellett bánni, hiszen ez egy marathoni szakasz első napja." Számára testhez illő feladat a biztonsági játkos szerepe, hiszen nagyon okosan motorozik, átlátja a szituációkat, és képes esetleg elengedni másokat, ahelyett, hogy veszélyes meccselésbe menne bele. Ez csapaton belül is nagyon fontos; ha az élen motorozó Goncalves valami szerencsétlenség miatt kiesne, ő még be tudna kerülni a jelenlegi 12. helyéről az első tízbe, míg erre a tizenötödik helyen álló Barredának már nincs esélye.

A legsikeresebb privát versenyző, a szlovák Stefan Svitko stabilan tartja az összesített ötödik helyét, igazán drukkolunk neki, hogy jövőre a gyári csapat támogatásával induljon, és érjen el még jobb eredményeket. A csodálatos Laia Sanz tizenkettedik lett, így továbbra is stabil helye van a top tizes listán. Búcsúznunk kell viszont az év legjobb újoncától, Matthias Walknertől, aki a harmadik napon egy szakaszgyőzelemmel hívta fel magára a figyelmet. A szervezete nem bírta a megpróbáltatásokat, betegség miatt kénytelen volt feladni.

A chilei Quintanilla remekül haladt, de nem tudott brillírozni, nyolcadik helyen ért be, és ezzel az összesített táblán elfoglalt harmadik helye is veszélybe került – illetve 24 percre duzzadt a hátránya az előtte haladó Goncalves-szel szemben.
"Trükkös volt a nap, nem is éreztem magam jól. A navigáció nem volt nehéz, de szakadékok voltak az út mellett, és minden nagyon csúszott. Mindegy, ez egy marathoni első fele, megyek, előkészítem a motort holnapra. Akárhogyis, a verseny nem ért véget, minden hely nyitott, egészen az utolsó speciálig. Harc lesz a dobogós helyekért. Price egy percre van tőlem összesítésben, kemény meccs lesz köztünk, én meg mindent beleadok, hogy megvédjem a harmadik helyem" – mondta el Quintanilla.
Mostanra egyéként már az egész mezőny elindult Termas Rio Hondo felé, az útjuk a 4970 méterrel a tengerszint felett fekvő Paso de l'Acay-on át vezet. Az se lesz könnyű.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.
- Közélet
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.