És csak simán átmatricázták saját márkára

2015.07.29. 12:07

Amikor a Victory-t is birtokló Polaris vaskosan bevásárolta magát az elektromos motorokban utazó Brammoba, már lehetett sejteni hogy mi következik: a nagy és tőkeerős motorgyártó így akar hozzájutni az elektromos hajtáslánchoz és a mögötte álló knowhow-hoz.

Ennél viszont sokkal egyszerűbb dolog történt, a Brammókat elkezdték átmatricázni Victory-nak. Az első nagy rácsodálkozás a Man TT-n volt, amikor az elektromos gépek futamán egy átmatricázott Brammo Elpulse RR-rel álltak rajthoz, a paddockban pedig Brammo alkalmazottak rohangáltak Victory pólóban.

Ennek fényében egyáltalán nem meglepő, hogy a Victory Empulse TT lényegében nem más, mint egy Brammo Empulse R. Hogy ne tűnjünk igazságtalannak, azért a két model között vannak eltérések, például a Victory feliratú nagyjából 10%-kal nagyobb akkumulátorral készül, keskenyebb a hátsó gumija (180 helyett 160 mm széles), illetve a hátsó kerék agyához menesztőgumikat építettek, amik a véghajtás reakcióit csillapítják. Ezen felül a külsőn csiszoltak egy kicsit, módosították az ülést, de nagyon kell figyelni, hogy ne keverjük össze a Brammóval.

Ugyanakkor jelen pillanatban a Brammo-Victory tűnik a világ elsőszámú villanymotor-gyártójának, hiszen a Zero és a MotoCzysz modelljei teljesítményben, hatótávban, használhatóságban és kiforrottságban egyaránt elmaradnak tőlük, a láthatáron feltűnt Harley-Davidson LiveWire pedig egyelőre még csak egy projekt, egy tanulmány.

Ráadásul ezek közül a Harley-n kívül csak a Polaris csoportnak van nemzetközileg kiépített komoly kereskedői hálózata. Mindenestre jó hír, hogy egyre többen szállnak be a villanymotorok mezőnyébe.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.