Ennyit simán megér, hogy a pályanapok királya legyél

2015.10.01. 15:06

Előzetes ígéretéhez hűen a Suter leleplezte az MMX 500-at. A kétütemű pályamotor a kilencvenes évek (és a kétezres évek eleji) MotoGP versenymotorjait idézi. Az 576 köbcentis V4-es blok 195 lóerőt ad le 13 000-es fordulaton, miközben mindössze 127 kilót nyom - ilyen súly-lóerő aránnyal nem nagyon lehet máshol találkozni.

Az 56 mm-es furatú és 58,5 mm-es löketű hengerekből álló blokkot egy elektronikus befecskendező eteti, a Suter mérnökei szerint 310 km/h a végsebessége. A vázat CNC-vel marták, állítható a kormány, a tengelytáv, az üléspozíció és a magassága. A lengővilla is házon belül készült, és minden tudásukat felhasználták hozzá, ami a MotoGP-ben eltöltött évek alatt felhalmoztak. 

A beszállítókat is alaposan megválogatták: a kipufogórendszert az Akrapovic, a futóművet az Öhlins, a fékeket a Brembo polcairól válogatták össze - ilyenkor szokás mondani, hogy egyszerű az ízlésük: mindenből a legjobb kell.

Az idomok szénszálas műanyagból készültek, és a motor minden millimétere döbbenetes minőséget tükröz. Ennek szemmel is jól látható ára van: nagyjából 34 millió forintnyi svájci frank. Ez sok pénz, de valójában teljesen korrekt ár azért, hogy a világ bármelyik pályanapján a legnagyobb királyok lehessünk.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.