Amikor három kerék már nem elég

2015.11.09. 12:46

A Yamaha meglehetősen szokatlan újdonságokkal készült az idei Tokiói Autószalonra. Mutattak például sportkocsit, de annál is nagyobbat szólt az MWT-9, amely egy olyan, tabuk nélküli orgia végtermékének tűnik, amelyen az MT-09 és a Tricity is minden gátlását levetkőzve érezte jól magát.

Ha azt gondolnánk, hogy ennél durvábbat idén már nem mutatnak, akkor tévedünk. Ugyancsak Tokióban rántották le a leplet az OR2T-ről is, amely megtartotta a Tricitynél is ismert, kerékdöntögető alapelvet, ugyanakkor itt már nemcsak elöl, hanem hátul is két kereket találhatunk.

Külsőre elég megosztó benyomást mutat a gép, elsőre például leginkább egy szteroidos küklopsz-csiga juthat az ember eszébe az érdekes formájú fényszóró miatt. Egyébként elég robusztusnak tűnik az OR2T, megjelenésével is sugározva azt a stabilitást, amelyet a négy kerékkel ígér a Yamaha. Műszaki részleteket mindeddig nem hoztak nyilvánosságra.

Kisebb-nagyobb finomításokkal persze az sem lenne meglepő, ha a közeljövőben valami hasonló sorozatgyártású modellel is jelentkeznének a japánok. Hiszen gondoljunk csak bele, néhány éve még a háromkerekűeket is kétkedve fogadtuk, most pedig már egyre több gyártó alkalmazza a technikát.

Kérdés persze, hogy milyen vevőkört találnak majd neki. A konzervatívabb motorosokat aligha csábítják el vele, akik pedig költségcsökkentés miatt ülnek motorra, a négy kerék felgumizásában láthatnak majd akadályt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.