Végre egy rendes kétütemű

2015.11.15. 12:40

A kétütemű motoroknak sokak szerint már leáldozott, annyi mindenesetre bizonyos, hogy a motorgyártók többségében már négyüteműekkel dolgoznak. Különösen, ha nagyobb hengerűrtartalomról van szó. Ebben a műfajban a Ronax szinte egyedüli próbálkozó, olyan elvetemült dolgok pedig tényleg ritkán – és akkor sem sorozatgyártásban - születnek, mint a Stephens-féle V6-os kétütemű.

Bár a nagy köbcentit a Vins Motors sem vállalta be, a két ütemre viszont rámozdult a szinte teljesen ismeretlen kis gyártó. Ők egy száz köbcentis V2-est álmodtak meg motorkerékpárjukhoz, amelyhez hatgangos váltót csatoltak. Azt mondják, modern technológia alkalmazásával csökkenteni tudták a károsanyag-kibocsátást, ami egyébként a kétüteműek nagy hátránya. Ráadásul negyven kilogrammal könnyebb is a gépük, mint egy hasonló teljesítményű négyütemű.

Ezek a kinyilatkoztatások persze mindaddig megkérdőjelezhetőek, amíg egy részletes adattáblát elénk nem tesznek. Jelen pillanatban ugyanis sem a teljesítményre, sem pedig a súlyra vonatkozó információk nincsenek. Így azért elég nehéz összevetni a számokat a négyütemű gépek jellemzőivel.

A hírek szerint a jövő heti milánói EICMA szalonra el is viszik az egyelőre ismeretlen nevű kétütemű gépet. Azt nem tudni, hogy egyáltalán sorozatgyártásba kerülhet-e valamikor, de ha valóban komoly újításokat alkalmaznak, akkor akár a valaha volt legdrágább kétütemű száz köbcentis motorkerékpár is lehet a Vins Motors újdonsága.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.