Ez a belépőszint? Köszönjük, kérjük!
Azt már a milánói motorszalon előtt néhány héttel is biztosan tudtuk, hogy a Ducati be fogja mutatni a 899 Panigale utódját. Részleteket ugyan egészen a leleplezésig nem árultak el róla, az viszont világos volt, hogy a technikában nem visszalépni akarnak az olaszok.
![](https://kep.index.hu/1/0/1042/10427/104275/10427565_b644a1792878aea2647bd32a4bd9e385_wm.jpg)
Az EICMA-n tartott sajtótájékoztató színpadára aztán Davide Giuliano, a Ducati gyári Superbike-versenyzője hozta be a 959 Panigalét. A 26 esztendős pilótáról egyébként annyit érdemes tudni, hogy az idei pontvadászatot a tizenegyedik helyen zárta, és többször is felállhatott a dobogóra. Legjobb bajnoki eredménye a 2013-as hatodik pozíció – igaz, abban az egy évben pont az Apriliánál rótta a köröket.
![](https://kep.index.hu/1/0/1042/10427/104276/10427603_91a83cb1f9426ee79f3d6ea0d93d8c2e_wm.jpg)
A 959 Panigaléra visszatérve: a 899-es előd lökettérfogatát megnövelték, nyilván véletlenül sem a nevében feltüntetett 959 köbcentire, hanem 955-re. A teljesítmény 147-ről 157 lóerőre nőtt – ezt 10500-as fordulaton tudja a legkisebb sport-Ducati. A 99 newtonméterről 107-re hízott csúcsnyomaték kilencezernél jelentkezik. Az Euro 4-es normákat tudja teljesíteni a blokk, amelyhez hatsebességes váltó kapcsolódik.
![](https://kep.index.hu/1/0/1041/10411/104115/10411553_ca35eeecdfe603c15b33cdb4833bf696_wm.jpg)
A váz monocoque, az első villa állítható, 43 milliméteres Showa BPF egység. Hátul szintén állítható Sachs felfüggesztést és alumínium lengővillát találunk. A rugóút elöl 120, hátul 130 milliméter. Ehhez a teljesítményhez már komoly fékek is kellenek, így előre két 320-as, hátra egy 245-ös tárcsa került a Brembótól, a Bosch blokkolásgátló az alapfelszereltség része.
![](https://kep.index.hu/1/0/1041/10411/104115/10411555_eb5c5efb8fcd938da5a98d0cc29c4d44_wm.jpg)
A küllemet tekintve nyilván azt a gyakorlatot követik, amit minden, szupersportmotorral rendelkező gyártó. Annyit próbálnak átmenteni a csúcsmodell dizájnjából – jelen esetben a Panigale R-éből -, amennyit csak lehet. Nyilván az fogja eladni a kisebb gépeket is – még ha esetünkben közel ezer köbcentiről is van szó -, ha a megszólalásig hasonlítanak a nagy testvérre. A 959 kapott tehát új idomzatot, az egész szélesebb motorkerékpár hatását kelti, és a légbeömlőket is megnövelték.
![](https://kep.index.hu/1/0/1041/10411/104115/10411557_9cac08d6165e576d555a333ea3aba7a5_wm.jpg)
Azt egyelőre nem tudni, milyen vastagon fog majd a ducatisok ceruzája az árcédulán. A 899 Panigale 5,7 millió forint körül indult itthon, míg az 1299-ért már hétnél is többet kellett kicsengetni. Ezek alapján a 959 ára is valahol 6-6,5 millió körül lehet majd.