Megint meglesték a Royal Enfield túragépét
A titkolózás az utóbbi időben nem minden motorgyártónak megy kifogástalanul. A Royal Enfield például hiába takargatná Himalayan névre keresztelt túraenduróját, korábban már többször is igen közelről lesték meg a kémfotósok, most pedig újabb felvétel készült róla, amely ismét egészen sokat mutat.
Ha nagy meglepetés nem is lesz már a Himalayan, attól még a márka történetének egyik legérdekesebb újdonsága lehet. Méghozzá azért, mert a Royal Enfield palettáján eddig nem szerepelt kimondottan terepes gép. Ha pedig alaposan megnézzük ezt a túraendurót, akkor egészen egyértelművé válik, hogy nemcsak kíméletes, aszfaltos használatra lesz alkalmas.
A blokkot és a tankot ugyanis egyaránt bukócső védi, sárvédőből pedig elöl hirtelen kettőt is találhatunk. A motorkerékpárt egyébként retrós formaterv jellemzi, elég, ha csak az üzemanyagtank formáját, vagy éppen a kerek első lámpát vizsgáljuk. A túradobozok nem feltétlenül nagy gonddal dizájnolt darabok. A cél azonban nem is az, hogy a megjelenéssel nyerjenek díjakat, hanem hogy egy strapabíró, könnyen szerelhető gépet dobjanak piacra.
Technikai megoldások terén sem számíthatunk világújdonságokra. A 410 köbcentis, léghűtéses egyhengerestől 27 lóerő körüli teljesítményt várnak a jól értesült források. A hátsó futóműben monoshock rugóstagot alkalmaznak, a megállásról elöl-hátul tárcsafék gondoskodik.
A Himalayan hivatalos bemutatóját februárban, a Delhi Auto Expón tartják meg. Az előzetes információk szerint Indiában mintegy egymillió forintnak megfelelő összeget kérnek majd érte. A márka globális törekvéseiből arra következtethetünk, hogy akár Európába is eljuthat a modell, nálunk azonban Euro4-es kibocsátási normáknak megfelelő kivitelben, blokkolásgátlóval lenne kapható. Méghozzá nyilván kicsivel magasabb áron.