A tavalyi ősz nagy slágere a motorkerékpár-iparban a scrambler volt. A Ducati sem volt rest, és a milánói EICMA szalonon több ilyen stílusú gépet is bemutatott. Itt azonban nem álltak le, miért is tették volna? Inkább megfogták a Scrambler Icont és az évszakhoz igazították.

Az Icon egyébként még nem a 2015. novemberi Scrambler-sorozatból származik, egy évvel korábban leplezték le, és azóta elég jól is fogy. Most annak alapjaira építették fel az olaszok az Artika (nem elírás, Artika) nevű gépet. Az ötletet a hetvenes-nyolcvanas évek Pantah Ice versenymotorjai adták, amelyek szöges gumikkal darálták maguk alatt a jeget.
A kivitelezést a Dario Lopez Studióra bízták. Az alapként használt Icon első sárvédőjét az Urban Enduróéra cserélték, az első lámpa helyét pedig átvette a rajtszám. Ezen egy nagy 2-es szerepel, míg a gyári múzeumban pihenő Pantah Ice-on 1-es díszeleg. Szintén ráutaló a sárga-kék festés is. Nyilván a szöges gumi sem maradhatott el, de nem kell sokáig keresnünk a különbséget egy évtizedekkel ezelőtt használt hasonló abroncshoz képest. Hiába, abban még volt anyag.
Az Artikát két további egyedi építésű scramblerrel, a Revolutionnal és a Peace Sixty2-val egyetemben a veronai motorkiállításon láthatja először élőben a nagyközönség. A szalon ma nyitja meg kapuit.
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.