Újabb pletykák a Honda RVF1000-ről

2016.02.08. 18:12

A Japán Auto-By magazin rajta van a motorgyártás verőerén, ráadásul remek kapcsolataik miatt elsőként tudnak híreket szállítani a hazai márkák újdonságairól - jelen esetben a Honda RVF1000-ként emlegetett, V4-es superbike-ról.

Az RVF1000 az RC30 szellemi utódja lehet - és ha a VFR750R-hez hasonlóan hozza a versenysikereket, hamar legendává válhat
Az RVF1000 az RC30 szellemi utódja lehet - és ha a VFR750R-hez hasonlóan hozza a versenysikereket, hamar legendává válhat

Tehát már évek óta pörög a pletyka a Honda V4-es, 1000-es sportgépéről, ami ha le nem is váltaná az öregecske CBR1000RR-t, de rendet tenne a Superbike világbajnokságon. Tehát hol alacsonyabb, hol nagyobb lángon, de már régóta velünk él a hír. Ha éppen levédetnek egy szabadalmat, örülünk, amikor viszont sorban jönnek a kiállítások, de nincs új V4, akkor kicsit elszontyolodik az ember.

Kapcsolódó
Visszatér a Honda RVF1000

Visszatér a Honda RVF1000

Rendes, sorozatgyártott V4-es sportmotor szabadalmait adták be, egyfajta egyszerűsített RC213V-S-re lehet számítani.

Mostanra azt tudni, hogy a CBR1000RR-nél drágább, de a RC213V-S-nél olcsóbb, tömeggyártott modell lesz, ami Ducati Panigaléhoz hasonlóan hagyományos értelemben vett váz nélkül készül, vagyis a motor több lesz, mint szimpla teherviselő elem, minden elem hozzá kapcsolódik majd.

Kapcsolódó
Nézheted, érteni úgysem fogod

Nézheted, érteni úgysem fogod

Felfogni is nehéz mit jelent ez: utcai motor még soha nem állt ennyire közel a világ legjobb motorjához. Ahhoz, ami két világbajnoki címet gyűjtött a királyok királyai között. Ez pedig konkrétan az.

További jó hír, hogy a Honda levédette az RVF nevet, és a Superbike VB szabályváltozásai is új löketet adhatnak a projektnek, ezek közül a legfontosabb a homológizációhoz szükséges darabszám további csökkentése, 2014 előtt például még 2000 darab kellett, tavaly már csak 1000, jelenleg viszont 500 is elég.

Bár a tendencia szerint pár éven belül 250 darabos sorozat is elég lehetne a WSBK induláshoz, az RC213V-S akkor sem lehetne opció, hiszen a szabályok árlimitet is meghatároznak, vagyis 40 000 eurónál nem lehet drágább a kiindulási alapot jelentő motor - ez mostani árfolyamon kb. 12,6 millió, és igen, ehhez az árhoz lőtték be az MV Agusta F4 RC-t. Ez pedig meg is magyarázza, hogy miért van szüksége a Hondának az RVF-re.

Az oldalról ajánljuk

Pont a felesleges plusztól jó annyira
  • Tesztek

Pont a felesleges plusztól jó annyiraTeszt: Triumph Speed Triple 1200 RS - 2024.

Triumph Speed Triple 1200 RS, csak a lényeg: hamar kikapcsoltam az elektronikát, és egykeréken indultam a zöldre, első keréken gurultam a pirosra.

március 30., 12:12
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezon
  • Közélet

Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.

Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.

március 31., 16:35
Két endurót mutatott be a Triumph
  • Hírek

Két endurót mutatott be a Triumph

A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.

március 31., 15:07
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
  • Hírek

Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph

Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.

3 órája
Rágyúrt a BMW a G-pontra
  • Hírek

Rágyúrt a BMW a G-pontra

Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.

tegnap, 09:45