A Japán Auto-By magazin rajta van a motorgyártás verőerén, ráadásul remek kapcsolataik miatt elsőként tudnak híreket szállítani a hazai márkák újdonságairól - jelen esetben a Honda RVF1000-ként emlegetett, V4-es superbike-ról.

Tehát már évek óta pörög a pletyka a Honda V4-es, 1000-es sportgépéről, ami ha le nem is váltaná az öregecske CBR1000RR-t, de rendet tenne a Superbike világbajnokságon. Tehát hol alacsonyabb, hol nagyobb lángon, de már régóta velünk él a hír. Ha éppen levédetnek egy szabadalmat, örülünk, amikor viszont sorban jönnek a kiállítások, de nincs új V4, akkor kicsit elszontyolodik az ember.
Visszatér a Honda RVF1000
Rendes, sorozatgyártott V4-es sportmotor szabadalmait adták be, egyfajta egyszerűsített RC213V-S-re lehet számítani.
Mostanra azt tudni, hogy a CBR1000RR-nél drágább, de a RC213V-S-nél olcsóbb, tömeggyártott modell lesz, ami Ducati Panigaléhoz hasonlóan hagyományos értelemben vett váz nélkül készül, vagyis a motor több lesz, mint szimpla teherviselő elem, minden elem hozzá kapcsolódik majd.
Nézheted, érteni úgysem fogod
Felfogni is nehéz mit jelent ez: utcai motor még soha nem állt ennyire közel a világ legjobb motorjához. Ahhoz, ami két világbajnoki címet gyűjtött a királyok királyai között. Ez pedig konkrétan az.
További jó hír, hogy a Honda levédette az RVF nevet, és a Superbike VB szabályváltozásai is új löketet adhatnak a projektnek, ezek közül a legfontosabb a homológizációhoz szükséges darabszám további csökkentése, 2014 előtt például még 2000 darab kellett, tavaly már csak 1000, jelenleg viszont 500 is elég.
Bár a tendencia szerint pár éven belül 250 darabos sorozat is elég lehetne a WSBK induláshoz, az RC213V-S akkor sem lehetne opció, hiszen a szabályok árlimitet is meghatároznak, vagyis 40 000 eurónál nem lehet drágább a kiindulási alapot jelentő motor - ez mostani árfolyamon kb. 12,6 millió, és igen, ehhez az árhoz lőtték be az MV Agusta F4 RC-t. Ez pedig meg is magyarázza, hogy miért van szüksége a Hondának az RVF-re.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Pont a felesleges plusztól jó annyiraTeszt: Triumph Speed Triple 1200 RS - 2024.
Triumph Speed Triple 1200 RS, csak a lényeg: hamar kikapcsoltam az elektronikát, és egykeréken indultam a zöldre, első keréken gurultam a pirosra.
- Közélet
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.
Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.
- Hírek
Két endurót mutatott be a Triumph
A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.