A napokban írtunk a BMW új modellcsaládjáról és a jövőben várható retró modellekről, közben pedig a német gyártó Franciaországban villantotta meg az első tanulmányt.
![](https://kep.index.hu/1/0/1197/11972/119727/11972755_c04d043134e1d8822c78b2638b6c9872_wm.jpg)
A Wheels and Waves fesztivált választották helyszínnek, pontosan úgy, mint legutóbb a nineT Scrambler esetében is: a retró motorok legnagyobb buliján tavaly is egy épített vasat villantottak, ami egyfajta ráhangolódás volt a későbbi szériamodellre.
![](https://kep.index.hu/1/0/1197/11972/119727/11972775_3f563647b7e70db15afbf710262a4728_wm.jpg)
Idén ugyanezt játszották el, annyi különbséggel, hogy a BMW R 100 G/S stílusban kusztomizáltak egy R nineT-t, amit Concept Lac Rose-nak neveztek el - a Lac Rose egy szenegáli sós tó a régi Dakar rali útvonalán.
![](https://kep.index.hu/1/0/1197/11972/119727/11972777_4bc9452429d4a16c4d0b0a8db341cb1f_wm.jpg)
A tanulmány formáját tekintve az 1985-ös Dakar versenymotort idézi, a szélvédő, a fényszórók, a sárvédő, a nagy tank és a rövid ülés egészen szépen kiadja a klasszikus formákat.
![](https://kep.index.hu/1/0/1197/11972/119727/11972781_b4ab69883ae12bdf8ac383c034024023_wm.jpg)
Emellett a nineT-hez képest hosszabb rugóutakat kapott, a küllős fenikre pedig bütykös gumikat húztak. Ja, és a rajtszám is utalás, a BMW R 100 G/S-sel kétszer is Dakar győztes Gaston Rahiernek volt 101 a rajtszáma.