Kémfotón a kéthengeres Enfield

2016.07.21. 09:49

Tavaly óta lebeg a 750-es, soros kéthengeres Royal Enfield pletykája, most viszont már kép is van a motorról: Spanyolországban kapták el végre az eléggé késznek tűnő prototípust.

A dupla bölcsőváz alapját a Royal Enfield Continental GT adja, ám beletoldottak a szélességébe és a hosszába, hogy beleférjen az új blokk. A motor körül a beszámolók szerint egy komplett brit fejlesztőcsapat nyüzsgött - vagyis ez már az angliai központ munkája, és nemzetközi piacra szánják a modellt.

Ennek némileg ellent mond, hogy a hengerek mögött mintha nem injektort látnánk, hanem karburátort - és egy léghűtéses karbis blokk nem valószínű, hogy teljesítené a CBR600RR-t és a Kawasaki W800-at is megölő Euro4-es normákat. Arról lehet szó, hogy a típust először Indiában mutatják be, karburátoros kivitelben, majd csak utána, injektorosra átdolgozva kerül Európába - illetve más olyan helyekre, ahol komolyan vehető környezetvédelmi előírások érvényesek.

Az Enfield vezetősége szerint az új 750-es modelljük méltó ellenfele lesz a Harley-Davidson Street 750-nek és a Triumph Street Twinnek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.