Egyre kevésbé titkos az új Superleggera

2016.11.04. 10:18

"Mérnökeink ismét feltalálják a motorkerékpárt, újraírják a határokat, valóra váltják az álmokat. Ez a Ducati lényege. Ez a motor minden szempontból a csúcs lesz, amit a technológia jelenlegi állása lehetővé tesz" - nyilatkozta Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója a Project 1408 néven emlegetett Ducati 1290 Superleggeráról. A nagy szavakat végre konkrétumokkal is alátámasztották, további részletek derültek ki a Ducati soron következő őrületéről.

Az előd: Ducati 1199 Superleggera
Az előd: Ducati 1199 Superleggera

A kész modell a jövő héten debütál a milánói motorkiállításon, és várhatóan nem csak szuperkönnyű lesz, hanem szuperdrága is: 22,6 millió forintra becsülik előzetesen az összeget, amit majd elkérnek érte.

Azt már sejteni lehet, hogy nem minden szénszálból készül, a tank például alumínium lesz. Viszont így is kellően könnyű - egészen biztosan könnyebb, mint a 1299 Panigalén. A monocoque váz - ami tulajdonképpen csak egy váznyak és egy airbox, elvégre minden más közvetlenül a motorblokkhoz kapcsolódik - viszont szénszálas műanyag, amibe alumínium betéteket illesztenek. Ezzel az elem mindössze 1,6 kiló, vagyis közel negyven százalékkal könnyebb, mint a teljesen fémből gyártott váznyak. A segédváz szintén hasonló felépítésű, a kettő együtt 1,3 kilóval kevesebb, mint az alap Panigalén.

A kerekek szintén karbonból készülnek, egyedül a kerékagy alumínium. A kisebb rugózatlan tömeg pontosabb futóművet, jobb gyorsulást és rövidebb féktávot enged, miközben az irányíthatóság is javul. A kerekeken 1,4 kilót spóroltak, de ennél is fontosabb, hogy a gördülési tehetetlenség jelentősen csökkent - elöl 26, hátul 58 százalékkal.

A Superleggera futóművét az Öhlins szállítja, és ahogyan sejteni lehetett, hanyagolják az elektromos állítást. A 43 milliméter átmérőjű FL936-os villa becsúszószárai titán-nitrid bevonatot kapnak, és extrakönnyű villahidakat terveztek hozzá. A hátsó gátló egy Öhlins TTX36 rugóstag, amihez a rugó titánból készül.

A kipufogóról eddig elég sok pletykát olvasni, nehéz kiszűrni, mi lehet az igazság - eddig úgy tűnt, hogy a WSBK stílusú Akrapovic rendszer feláras extra lesz, és csak pályán lesz legálisan használható, de újabban arról hallani - valószínűleg az angol importőr köpte el -, hogy sikerült megtalálni a kiskapukat, amikkel megkaphatja a közúti engedélyt az Akrapovic rendszer, és alapból jár a motorhoz, a bőven 200 lóerő feletti teljesítménnyel együtt.

Apropó a motor: nem igazak azok a híresztelések, miszerint a Desmosedicihez hasonlóan V4-gyel érkezne a Superleggera - Domenicali is kijelentette, hogy kéthengeres lesz a blokk. Az 1285 köbcentiből 210 lóerő körüli teljesítményt ígérnek.

A súlycsökkentés jegyében a lengővilla is szénszálból készül, ugyanazt a technológiát használják fel hozzá, amit a váznyaknál is: speciális alumínium-ötvözettel kombinálják, ezzel is megtakarítva majd egy kilót a 1299-hez képest.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.