Rohadt drága lesz a csúcs Ducati
Amikor először bukkant fel a Ducati 1299 Superleggera a hírekben, sejteni lehetett, hogy drágább lesz, mint a szuperdrága elődje, a 1199 Superleggera. Most már azt is tudni, mennyi az annyi: körülbelül 80 ezer dollárt kérnek érte, ami átszámítva körülbelül 22,6 millió forint, vagyis bő 4 millával drágább, mint a pillekönnyű 1199-es volt.

Ugyan sokaknál kiveri a biztosítékot egy ilyen árcédula, de a Desmosedici RR valójában drágább volt - 20,5 millióba került 2008-ban, amit ha az inflációval korrigálva átszámítunk 2016-os pénzre, már majdnem 23 millió forint jön ki - ami így is viccesen olcsó a szintén MotoGP replika Honda RC213V-S-hez képest.
Na de mit is fog kapni a súlyos Ducati-buzi mostanában 22,5 milláért? A 1299 Superleggera 150 kilós száraz tömege öt kilóval kevesebb, mint a 1199 SL-é - ezt főleg a szénszálas vázon és lengőkaron, valamint a karbon kerekeken sikerült lefaragniuk a tervezőknek, de nincs olyan alkatrész, amiről ne kapargatták volna le a felesleget.
Hogy ezt a 150 kilós tömeget helyén tudjuk kezelni, érdemes megemlíteni, hogy a MotoGP-ben 157 kiló a minimális száraz tömeg, míg a széria motorokon alapuló Superbike VB-n 167 kiló.
Az alacsony súly mellé teljesítménynövekedés is várható, ahogyan a 1199 Superleggáránál, ennél is bele fognak nyúlni a blokkba, számíthatunk könnyebb dugattyúkra, módosított tengelyekre és hajtókarokra. A WSBK stílusú, utcára aligha legális kipufogórendszerrel simán meglehet a 215, vagy annál is magasabb teljesítmény - és akkor nem csak a legkönnyebb, de a valaha volt legerősebb Ducati lesz a 1299 Superleggera.