A motorok megint megúsztak egy szabályozást
A modern világ hülye paródiája is lehetne a járművek zajkibocsájtása körüli szabályozások sora. Egyik oldalról ott vannak a folyamatosan szigorodó előírások, amik kötelezik a gyártókat, hogy évről évre halkabb autókkal és motorokkal álljanak elő, másrészt egyre több az elektromos autó, amiket két év múlva már kötelező hangszórókkal felszerelni, hogy legyen hangjuk.

Az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal előírta, hogy mennyire hangosnak kell lennie egy elektromos autónak, hogy biztonságos legyen - a szabályozás viszont nem érinti az elektromos motorokat, de erre is kitérek nemsokára.
Az egész hangszórós mizéria mögött az áll, hogy az emberi fül nehezen különbözteti meg a 3 dB-en belül eső zajokat egymástól. Tehát egy lassan haladó, elektromos autó hangját nehéz leválasztani a környezeti háttérzajtól - ez pedig a vakok és gyengén látók számára elég veszélyes. És ez nem csak feltételezés, tavaly az Egyesült Államokban 2400 személyi sérülés történt amiatt, hogy nem hallották jönni az elektromos autót.
Ezért bevezették, hogy 2019-től az elektromos autóknak hangszóróból hangot kell lejátszaniuk míg el nem érik a 30 km/h-s sebességet, illetve tolatáskor. Ez viszont nem vonatkozik az elektromos motorkerékpárokra, valószínűleg azért, mert közel sincsenek akkora számban jelen, hogy bármilyen statisztikával igazolható legyen a hatásuk.
Ettől függetlenül sokan úgy gondolják, hogy hatalmas hiba kihagyni a szabályozásból a kétkerekűeket, hiszen az autóknál kisebbek, nehezebben észlelhetők és fürgeségük miatt a mozgásuk is kiszámíthatatlanabb.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Közélet
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.