Rendes terepest csináltak a BMW GS-ből

2017.01.12. 12:46

A BMW a HP2 Enduró óta nem próbált rendes terepmotort faragni a GS-ből - minek is, elvégre szinte kivétel nélkül aszfaltos túrázáshoz veszi a célközönség, így fontosabb a komfort, mint a hardcore terepképesség. Amire viszont nem hajlandó a gyártó, azt megépítik a bolondok.

A bolondok alatt ebben az esetben a Touratech csapatát értjük - a Touratech egy német cég, ami kalandmotorozáshoz gyárt végtelen számú kiegészítőt és tuningalkatrészt, az R 1200 GS Ramblert is demócéllal készítették el.

Kapcsolódó
A legszebb hangú BMW

A legszebb hangú BMW

Százharminc fölött felkarból tartod magad, százhatvannál már csak egy vágyad van: hogy ne repülj le róla.

Alapul egy R 1200 R roadstert vettek, amihez a GS kardánját és lengővilláját társították. Azért nem kapásból GS-ből indultak ki, mert el akarták hagyni a Telelevert, és a roadsterhez hasonló, de azért annál lényegesen hosszabb fordított teleszkópvillákat építettek be.

Ezzel sokat spóroltak a motor tömegén, valamint a Rambler képessé vált extrém terepakadályok leküzdésére is. Végül 50 kilóval lett könnyebb a széria GS-nél - igaz, ehhez szánszálasra kellett cserélni a műanyagokat, titánból kellett gyártani a kipufogót, és szükséges volt egy lítiumos akkumulátor is.

Az üzemanyagtank 18 literes, a féket szimpla tárcsásra egyszerűsítették, a végeredmény pedig igazán sportendurós lett - a képességeiről pedig egy hangulatos csapatós videót is forgattak az Azori-szigeteken.

Az oldalról ajánljuk

Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
  • Közélet

Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?

Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.

április 17., 16:38
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
  • Hírek

700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója

Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.

április 17., 10:14