Régi-új márka nő ki a Husqvarna romjaiból

2017.03.07. 11:08

Amikor a KTM felvásárolta a BMW-től a Husqvarnát, az SWM nem kellett az osztrákoknak, és végül volt Husqvarna dolgozók kezébe került, így lett a korábbi Husqvarna alkalmazott Ampelio Macchiból az SWM vezérigazgatója, aki bejelentette, hogy idén hatezer darabra szeretnék felfuttatni a gyártást - vagyis ott folytatják az egykori offroad márkát, ahol a Cagiva abbahagyta.

A modelljeik a BMW korszak előtti Husqvarna technikára épülnének, tehát az egykori Cagiva-csoportos alapokat fejlesztenék tovább. Az új üzemet és a projektet a helyi önkormányzat és a szakszervezetek is támogatják, valamint felbukkant egy kínai finanszírozó, a Shineray Group is.

A honlapon tíz modell és egy tanulmány található 125 és 650 köbcenti között, és amelyiknél nem valamilyen kínai léghűtéses blokkot látunk, ott a régi Husqvarna egyhengeresek köszönnek vissza, például nem kell nagy fantázia, hogy az SM 500 R-ben felismerjük a Husqvarna SMR 510-et.

Amit nem az egykori Husqvarnákból használnak fel, azt kínából szerzik be, és a három, full kínai klasszikus modellt leszámítva az összeszerelés is Olaszországban történik. Az MV Agusta központjától egy köpésre lévő üzemben jelenleg hatvanan dolgoznak, és a tervezést is a helyszínen történik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.